8. Sınıf Tav Yayınları Yetim Kalan Ağaçlar Etkinliği

Posted on
  • 25 Aralık 2011 Pazar
  • by
  • çalışma kitabı cevapları
  • in
  • Etiketler:

  • 8. Sınıf Tav Yayınları Yetim Kalan Ağaçlar Etkinliği
    Yetim kalan ağaçlar konusu
    1.etkinlik
    1)velhasılı 4.cümleye
    2)nesil 2.cümleye
    3)bilhasssa 1.cümleye
    4)usul 3.cümleye
    Benim sadık yarim kara topraktır şifre
    2.etkinlik
    Yazılar doğrudur.
    Cümleler,
    Öksüz kalan bir çocuğu bu kadar dışlamayın.
    Yetimin hakkını kim verecek ?
    3.etkinlik
    Yaşadığımız zamanda en kuytu köşedeki güzellikleri hiç görmemişiz.
    Yardımcı fikirler
    Her zaman doğal yaşam mutluluk kaynağıdır.
    Yaşamın değerini bilemeyenler o hazineyi aslında suya atarlar.
    Ağaçları sadece süs olarak görmek ona hakaret etmektir.
    Her zaman yediğimiz meyvenin bitkinin sırrını sadece ağaç olarak nitelendirmek her zaman doğru olmayabilir.
    Metnin konusu:
    Yazarın bahsettiği kişi büyük bir zenginliğin içindedir ama onun bu zenginliğini kimse görmemektedir.
    4.etkinlik

    n
    ö
    ö
    n
    n
    ö
    n
    5.etkinlik
    Yazarın bahsettiği kişi her gün ağaçlarını budar onlara bir insan gibi bakarmış. Oysa ki yakınlarını meyve zamanı gelince toplamak için çağırdığında kimse gelmezmiş.O kişi de kendi tek başına meyveleri toplarmış.Bu nedenle emeğinin karşılığını almadığını düşünüyormuş.
    sayfa 19
    6.etkinlik
    Dediklerimi çizgiyle belirtin.
    bir çok
    hiçkimse
    birarada
    herbiri
    kitap evi
    ilk bahar
    bir çoğu
    hiç bir
    yanlız
    kirbit
    çifçi
    yardımetmek
    seve bilmek
    kayıp olmak
    şemşiye
    birgün
    öğünç
    herşey
    deyişmek
    herhangibir
    hergün
    birşey
    7.etkinlik
    madığını
    ünce
    mak
    duğu yerek
    e e
    a a
    yan
    ince
    ıı.
    Bugün rahatsızlandığı için sinemaya gidemedik.
    O sabah gördüğüm çiçek en güzel çiçekti.
    Kımıldamayınca o da ısara etmedi.
    İyileşen kuş yükseklerde uçuyor.

    Bu gece televizyonda gösterilecek filmi ben daha önce gördüm.
    8.etkinlik
    Öğretmen öğrencilerine düzenli çalışmalarının gerektiğini söyledi.
    Arkadaşıma yaz tatilinde ne yapacağımı bilmediğimi söyledim.
    Öğrenciler bu güzel kitapların kimin olduğunu sordular.
    Bir atasözümüz güneşin balçıkla sıvanmadığını söyler.
    9.etkinlik
    S Z V R M K yuvarlak içine alın ve söz vermek deyimi oluşacak.
    değişmek ve kaybolmak
    1.
    mahalli
    alim
    deha
    beşeri
    vazife
    şuur
    hususi
    filozof
    2.Bizim evde mahalli seçimlere benzer bir seçim uygulanır.
    Onun arkadaşı o üniversitenin alimiymiş.
    Bana büyük bir deha olduğunu söyledi.
    Coğrafyanın bir terimi de beşeri faktörlerdir.
    Vazifesini bana vermek istediğini söyledi.
    Şuuru kapalı olduğu için hayla yoğun bakımdaydı.
    Hususi bir otomobil almak istiyor.
    Ne yazık ki filozof olamadı.
    2.etkinlik
    Galileo fizik
    Pasteur tıp
    Harezmi matematik
    Euclide geometri
    İbni sina astronomi tp
    Descartes felsefe
    Spinoza felsefe
    Koch biyoloji
    3.Matem çanı burada ölümün simgesi olarak belirlenmiş ve kendine hayran olmanın bir ölüm gibi ağır bir sonuçla sonuçlanacağını söylemiş.
    Yani yaptıkları eserler ileride herekse örnek olabileceğini söylemiş.
    4.etkinlik
    1.Yaşamının sonu kadar kendine ağır bir hitapta bulunmaktır.
    2.Okula gelemediğinden bana kitabı vermedi.
    Bize gelmediğinden ders çalışamadık.
    Sinemaya gittiğimizden dolayı annem bana harçlık vermedi.
    5.etkinlik
    d
    d
    y
    y
    y
    d
    Makale yazmak için daima bir yazıya uygun yazı yazmamız gerekir.
    6.
    Bence uyuyor çünkü burada yapılan eserlerin ileride göz önünde bulunmayacağını söylüyor.
    2.Uyumludur çünkü değişmek ve kaybolmak yine dediğim gibi ileride anımsanmayacağını söylüyor.
    3.Kaybolan yaşam
    Onların da eserleri var
    Filozof yaşamlar
    7.etkinlik
    2.x
    3.x
    5.x
    6.x
    7.x
    Her hangi bir bilim adamını araştırın.
    Kendinizle ilgili bilgi verin
    10.etkinlik
    pencere-de pencere-miz pencere-y-miş
    gülme-yi gülme-miz gülmesi-y-miş
    ev-den ev-in ev-miş
    gezme-yi gezme-miz gez-se
    gülüş-te gülüş-leri gülüş-tün
    kalem-i kalem-leri kalem-se
    bakış-tan bakış-ımız bakış-tır
    masa-ya masa-ları masa-y-sa
    11.etkinlik
    fiil
    isim
    sıfat fiil
    isim fiil
    isim
    fiil
    fiil
    isim
    isim
    seyfi baba
    1.etkinlik
    esef ettim 1.ye
    zira 1.ye
    kasvet 2.ye
    namerde 2.ye
    lastik 1.ye
    yakamoz 2.ye
    çarpı konulacak
    II.
    Ona bakan çocuğa haşyetle bakıyordu.
    Bizim evin bu odasıda yarı kadim için ayrılmıştı.
    Şayak elbiselerini eskiciye verdiMilletin ortasında maskara oldu.
    Annesi ona büyüdüğünü söyleyerek ,'senin elin artık ekmek tutar' dedi.
    Bana yaptığı tavırlar canıma tak etti.
    Kebenin yanına oturur önümde biraz çekirdek alırdım.
    Sabahın köründe kalkarsa böyle uyku taharrisi yaparsın.
    Ebedi olarak bize gelmeyeceğini bildirdi.
    Tavırlarından hamiyet seziyorum
    Bu kutu mühürlü olduğu için açılamaz.
    Abayı giyer ve ateşin yanında otururdu.
    2.etkinlik

    Mısralardan oluşmuştur.
    Ses de de
    Fenerim yüzerim
    Serim-düğüm-çözüm bölümleri vardır
    Fabl
    3.etkinlik
    Seyfi baba'nın hasta olmasıdır. Bu hastalığı duyunca hemen yanına giden Osman'ın hikâyesidir.
    Ana fikri
    Hastalık ve fakirlik utanılacak bir şey değildir .
    Yardımcı fikirler
    Yardımseverlik
    Dostluk
    Dayanışma
    Hastalıktan korunma
    4.etkinlik

    Olay
    Seyfi baba’nın fakirlik yüzünden para kazanmaya çalışması ve hasta olmasıdır
    Yer
    Seyfi babanın evidir
    Seyfi baba
    Komşu kadın
    Mehmet ağa
    Osman
    5.etkinlik
    Hangi cümlede kurum,kuruluş................. ......(5.cümle)
    Bu sene Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneğine üye olduk.
    Hangi cümlede kitap,dergi................... .......(4.cümle)
    Hafta sonu Posta gazetesi okurum.
    Hangi cümlede belirli bir tarih bildiren.............(1.cümle)
    23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Atatürk'ün armağınıdır.
    Hangi cümlede dini bayram........................ ..(6.cümle)
    Bu sene Kurban Bayramı 9 gün tatil olacakmış.
    Hangi cümlede özel isimlerden.................... ...(3.cümle)
    Onun Antep fıstığına da doyum olmaz.
    Hangi cümlede tarih,olay.................... .........(2.cümle)
    Bu önemli olay sonrasında Yakın Çağa geçmiş bulunduk.
    6.etkinlik
    -ınca zaman

    -ince zaman
    -er -mez zaman
    -ip durum
    -tiğimde zaman
    -madan durum
    -ken zaman
    -dikçe durum
    -ince zaman
    7.etkinlik
    Hatırında kalan günlerin geçmiş güzelliği kalmış.
    Kalkan kişi erkenden yol alır.
    Hikayeleri senin yazman bence çok güzel.
    Dün pazarda tanıdık yüzleri gördüm.
    Sabaha karşı açmış çiçekler.
    Yaptığınız gözlük görünmezleri gösteriyordu.
    Çuvala eskiyen eşyalarımızı doldurduk.
    Tema sonu değerlendirme
    1.
    Tabloda vurgulanan şey insanın isterse o kalbi içerden açabileceği yani isterse cevap verebileceği bir yapısının olmasıdır.Bu manayı anlamayan sanat eleştirmeni Hant'a bu soruyu sorarak kapı kolunun neyin simgelediğini anlamıştır.
    2.Tabloda bir filozof var ve vurduğu kapı insan kalbini simgeliyor. Kapının kolu çizilmemiştir çünkü insan isterse o kapıyı içerden kendisi açar.
    3.Filozofun vurduğu kapı ile anlatılmıştır.
    Herhangi bir konuşma bölümünde
    5.c
    6.d
    7.-esi
    -ir -mez
    -mayı
    -mak
    8.a.durum
    b.neden
    durum
    zaman
    9.a)onun babası özne postacıymış yüklem
    b)ahmet usta özne söyledi yüklem
    c)onlar gizli özne baktılar yüklem
    ç)kitapları özne bağlamış yüklem
    10.a)özlem
    b)korku
    c)öfke
    ç)acıma
    11.a)Ahmet'in
    b)1299'da
    c)9.30'da

    0 yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2010 aygunhoca
    Sponsored by : Fastoyun