8. Sınıf Tav Yayınları Yetim Kalan Ağaçlar Etkinliği
Posted on 25 Aralık 2011 Pazar by çalışma kitabı cevapları in
Etiketler:
8. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları
8. Sınıf Tav Yayınları Yetim Kalan Ağaçlar Etkinliği
Yetim kalan ağaçlar konusu
1.etkinlik
1)velhasılı 4.cümleye
2)nesil 2.cümleye
3)bilhasssa 1.cümleye
4)usul 3.cümleye
Benim sadık yarim kara topraktır şifre
2.etkinlik
Yazılar doğrudur.
Cümleler,
Öksüz kalan bir çocuğu bu kadar dışlamayın.
Yetimin hakkını kim verecek ?
3.etkinlik
Yaşadığımız zamanda en kuytu köşedeki güzellikleri hiç görmemişiz.
Yardımcı fikirler
Her zaman doğal yaşam mutluluk kaynağıdır.
Yaşamın değerini bilemeyenler o hazineyi aslında suya atarlar.
Ağaçları sadece süs olarak görmek ona hakaret etmektir.
Her zaman yediğimiz meyvenin bitkinin sırrını sadece ağaç olarak nitelendirmek her zaman doğru olmayabilir.
Metnin konusu:
Yazarın bahsettiği kişi büyük bir zenginliğin içindedir ama onun bu zenginliğini kimse görmemektedir.
4.etkinlik
n
ö
ö
n
n
ö
n
5.etkinlik
Yazarın bahsettiği kişi her gün ağaçlarını budar onlara bir insan gibi bakarmış. Oysa ki yakınlarını meyve zamanı gelince toplamak için çağırdığında kimse gelmezmiş.O kişi de kendi tek başına meyveleri toplarmış.Bu nedenle emeğinin karşılığını almadığını düşünüyormuş.
sayfa 19
6.etkinlik
Dediklerimi çizgiyle belirtin.
bir çok
hiçkimse
birarada
herbiri
kitap evi
ilk bahar
bir çoğu
hiç bir
yanlız
kirbit
çifçi
yardımetmek
seve bilmek
kayıp olmak
şemşiye
birgün
öğünç
herşey
deyişmek
herhangibir
hergün
birşey
7.etkinlik
madığını
ünce
mak
duğu yerek
e e
a a
yan
ince
ıı.
Bugün rahatsızlandığı için sinemaya gidemedik.
O sabah gördüğüm çiçek en güzel çiçekti.
Kımıldamayınca o da ısara etmedi.
İyileşen kuş yükseklerde uçuyor.
Bu gece televizyonda gösterilecek filmi ben daha önce gördüm.
8.etkinlik
Öğretmen öğrencilerine düzenli çalışmalarının gerektiğini söyledi.
Arkadaşıma yaz tatilinde ne yapacağımı bilmediğimi söyledim.
Öğrenciler bu güzel kitapların kimin olduğunu sordular.
Bir atasözümüz güneşin balçıkla sıvanmadığını söyler.
9.etkinlik
S Z V R M K yuvarlak içine alın ve söz vermek deyimi oluşacak.
değişmek ve kaybolmak
1.
mahalli
alim
deha
beşeri
vazife
şuur
hususi
filozof
2.Bizim evde mahalli seçimlere benzer bir seçim uygulanır.
Onun arkadaşı o üniversitenin alimiymiş.
Bana büyük bir deha olduğunu söyledi.
Coğrafyanın bir terimi de beşeri faktörlerdir.
Vazifesini bana vermek istediğini söyledi.
Şuuru kapalı olduğu için hayla yoğun bakımdaydı.
Hususi bir otomobil almak istiyor.
Ne yazık ki filozof olamadı.
2.etkinlik
Galileo fizik
Pasteur tıp
Harezmi matematik
Euclide geometri
İbni sina astronomi tp
Descartes felsefe
Spinoza felsefe
Koch biyoloji
3.Matem çanı burada ölümün simgesi olarak belirlenmiş ve kendine hayran olmanın bir ölüm gibi ağır bir sonuçla sonuçlanacağını söylemiş.
Yani yaptıkları eserler ileride herekse örnek olabileceğini söylemiş.
4.etkinlik
1.Yaşamının sonu kadar kendine ağır bir hitapta bulunmaktır.
2.Okula gelemediğinden bana kitabı vermedi.
Bize gelmediğinden ders çalışamadık.
Sinemaya gittiğimizden dolayı annem bana harçlık vermedi.
5.etkinlik
d
d
y
y
y
d
Makale yazmak için daima bir yazıya uygun yazı yazmamız gerekir.
6.
Bence uyuyor çünkü burada yapılan eserlerin ileride göz önünde bulunmayacağını söylüyor.
2.Uyumludur çünkü değişmek ve kaybolmak yine dediğim gibi ileride anımsanmayacağını söylüyor.
3.Kaybolan yaşam
Onların da eserleri var
Filozof yaşamlar
7.etkinlik
2.x
3.x
5.x
6.x
7.x
Her hangi bir bilim adamını araştırın.
Kendinizle ilgili bilgi verin
10.etkinlik
pencere-de pencere-miz pencere-y-miş
gülme-yi gülme-miz gülmesi-y-miş
ev-den ev-in ev-miş
gezme-yi gezme-miz gez-se
gülüş-te gülüş-leri gülüş-tün
kalem-i kalem-leri kalem-se
bakış-tan bakış-ımız bakış-tır
masa-ya masa-ları masa-y-sa
11.etkinlik
fiil
isim
sıfat fiil
isim fiil
isim
fiil
fiil
isim
isim
seyfi baba
1.etkinlik
esef ettim 1.ye
zira 1.ye
kasvet 2.ye
namerde 2.ye
lastik 1.ye
yakamoz 2.ye
çarpı konulacak
II.
Ona bakan çocuğa haşyetle bakıyordu.
Bizim evin bu odasıda yarı kadim için ayrılmıştı.
Şayak elbiselerini eskiciye verdiMilletin ortasında maskara oldu.
Annesi ona büyüdüğünü söyleyerek ,'senin elin artık ekmek tutar' dedi.
Bana yaptığı tavırlar canıma tak etti.
Kebenin yanına oturur önümde biraz çekirdek alırdım.
Sabahın köründe kalkarsa böyle uyku taharrisi yaparsın.
Ebedi olarak bize gelmeyeceğini bildirdi.
Tavırlarından hamiyet seziyorum
Bu kutu mühürlü olduğu için açılamaz.
Abayı giyer ve ateşin yanında otururdu.
2.etkinlik
Mısralardan oluşmuştur.
Ses de de
Fenerim yüzerim
Serim-düğüm-çözüm bölümleri vardır
Fabl
3.etkinlik
Seyfi baba'nın hasta olmasıdır. Bu hastalığı duyunca hemen yanına giden Osman'ın hikâyesidir.
Ana fikri
Hastalık ve fakirlik utanılacak bir şey değildir .
Yardımcı fikirler
Yardımseverlik
Dostluk
Dayanışma
Hastalıktan korunma
4.etkinlik
Olay
Seyfi baba’nın fakirlik yüzünden para kazanmaya çalışması ve hasta olmasıdır
Yer
Seyfi babanın evidir
Seyfi baba
Komşu kadın
Mehmet ağa
Osman
5.etkinlik
Hangi cümlede kurum,kuruluş................. ......(5.cümle)
Bu sene Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneğine üye olduk.
Hangi cümlede kitap,dergi................... .......(4.cümle)
Hafta sonu Posta gazetesi okurum.
Hangi cümlede belirli bir tarih bildiren.............(1.cümle)
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Atatürk'ün armağınıdır.
Hangi cümlede dini bayram........................ ..(6.cümle)
Bu sene Kurban Bayramı 9 gün tatil olacakmış.
Hangi cümlede özel isimlerden.................... ...(3.cümle)
Onun Antep fıstığına da doyum olmaz.
Hangi cümlede tarih,olay.................... .........(2.cümle)
Bu önemli olay sonrasında Yakın Çağa geçmiş bulunduk.
6.etkinlik
-ınca zaman
-ince zaman
-er -mez zaman
-ip durum
-tiğimde zaman
-madan durum
-ken zaman
-dikçe durum
-ince zaman
7.etkinlik
Hatırında kalan günlerin geçmiş güzelliği kalmış.
Kalkan kişi erkenden yol alır.
Hikayeleri senin yazman bence çok güzel.
Dün pazarda tanıdık yüzleri gördüm.
Sabaha karşı açmış çiçekler.
Yaptığınız gözlük görünmezleri gösteriyordu.
Çuvala eskiyen eşyalarımızı doldurduk.
Tema sonu değerlendirme
1.
Tabloda vurgulanan şey insanın isterse o kalbi içerden açabileceği yani isterse cevap verebileceği bir yapısının olmasıdır.Bu manayı anlamayan sanat eleştirmeni Hant'a bu soruyu sorarak kapı kolunun neyin simgelediğini anlamıştır.
2.Tabloda bir filozof var ve vurduğu kapı insan kalbini simgeliyor. Kapının kolu çizilmemiştir çünkü insan isterse o kapıyı içerden kendisi açar.
3.Filozofun vurduğu kapı ile anlatılmıştır.
Herhangi bir konuşma bölümünde
5.c
6.d
7.-esi
-ir -mez
-mayı
-mak
8.a.durum
b.neden
durum
zaman
9.a)onun babası özne postacıymış yüklem
b)ahmet usta özne söyledi yüklem
c)onlar gizli özne baktılar yüklem
ç)kitapları özne bağlamış yüklem
10.a)özlem
b)korku
c)öfke
ç)acıma
11.a)Ahmet'in
b)1299'da
c)9.30'da
Etiketler:
8. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder