8. Sınıf Çk Herkesin Dostu Anton Cevapları

Posted on
  • 25 Aralık 2011 Pazar
  • by
  • çalışma kitabı cevapları
  • in
  • Etiketler:

  • 8. Sınıf Çk Herkesin Dostu Anton Cevapları

    sayfa 118

    1.ETKİNLİK=

    hadise
    -olay
    -olay

    ameliye
    -işçi(iş)
    -uygulama

    portal
    -eski püskü giyimli
    -eskimiş yıpranmış

    pardösü
    -mont,hırka
    -serin havalrda elbiselerin üzerine giyilen ince üst.

    tenkit
    -tehdit yorumcu
    -eleştirme,eleştirici

    tamah
    -hırs,doyumsuz
    -aç gözlülük hırs

    2.ETKİNLİK=

    Musallat olmak:Başına bela olmak
    Muvaffak Olmak:Başarılı olmak
    Havale etmek:göndermek,sevk etmek devretmek
    Sevk etmek:havale etmek
    Tembih etmek:bir işin ya da yapılmamasını yineleye yineleye anımsatmak.
    Haber salmak:haber göndermek,haber yollamak,bilgilendirmek
    Tenkit etmek:eleştirmek...


    CÜMLELERİM =

    Onun başarılarıyla ailesi ve kendi muvaffak oldu.

    Eline geçen dosyaları şirkete havale etti.

    Yazdığı kitap sayesinde muvaffak oldu.

    Herşeyi tenkit ediyordu


    sayfa 119 :

    3. etkinlik

    zaman=bir gün ikindi vakti
    şahıslar=yazar, anton ve aşçı
    mekan=kasaba
    hikayenin adı=herkesin dostu anton
    anafikir=yardımlaşmanın önemi
    olaylar=anton isimli birinin herkese yardım etmesi ve bunu bir çıkar için değil gerçekten insanların iyiliğini isteyerek para dahi almadan yardım etmesi
    konusu=yardımlaşmanın önemi

    4.etkinlik:
    gerçek yardımın insanlardan para almak yerine onlara güvenini sağlaması ve karşılık beklemeden insanlara yardım etmek güvendir

    sayfa 121=
    6. etkinlik:
    metinde sade ve anlaşılır bir dil kullanılmış, anlatım samimi ve içtendir

    7.etkinlik:
    anton sonunda herkese yardım ederek herkesin iyi ve güvenilir biri olmasını sağlamıştır. yardımlaşmanın öneminide herkese anlatmıştır

    sayfa 122
    8.etkinlik=
    sual-soru
    kıymet-değer
    tavsiye-öneri
    tamir-onarım
    tasarruf-yatırım
    teftiş-denetim

    sayfa 123 . 10. etkinlik=

    çıkmıştım = etken, geçişsiz
    verdim=etken, geçişsiz
    gülümsedi=etken, geçişsiz
    alınıyordum=etken, geçişsiz
    çağırttım=etken, geçişli
    verildi=edilgen, geçişli
    getirttim=etken, geçişli
    çıkarıldı=edilgen, geçişli
    verilebilir=edilgen, geçişli
    bahsedilmedi=edilgen, geçişsiz

    0 yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2010 aygunhoca
    Sponsored by : Fastoyun