7.sınıf türkçe çalışma kitabı cevapları sayfa 46-121
Posted on 23 Aralık 2012 Pazar by çalışma kitabı cevapları in
Etiketler:
7. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları
7.sınıf türkçe çalışma kitabı cevapları sayfa 46-121
Sayfa 121
anlatım özellikleri
şairimiz tekrarlama, ikileme ve tekrarlanan dizeler kullanmıştır.
tekrarlamaya örnek vericek olursak her dilde bir şarkı, her dudakta bir ışıkta tekrarlama vardır.ikilemede Kol kola , baş başa el ele yaşlışı gençidir. tekrarlanan dizeler mesut kelimesidir. turkeyarena.net
ses özellikleri
olmuş etmiş geçmiş gibi kelimelerde -mış -miş eki kullanılmıştır. gününde sokaklarda bşlarında kelimelerinde -da -de eki tekrarlar kullanılmıştır.
2. Etkinlik
1.kafasında şimşek çakmak
2.eli kolu bağlı beklemek
3.umudunu yitirmemek
4.gözlerine inanamamak
Sayfa 122
2.Soru
Şair tüm insanları mutlu görmek istiyor.
3.Soru
şiir bir başlık koysam dilek koyardım.Çünkü şair tüm insanları mutlu görmek istiyor.
2.de
1.emel= tek emelim kariyer sahibi olmaktı
2.erdem=insanlar erdem sahibi olmak istiyorlarsa empati kurabilmelidir.
3.dayatmak= bize bu işi dayatarak yaptırdı
4.yoklamak= evin heryerini yokladı
5.süzmek= elbisesini baştan aşağı süzdü
3.C 2.D 3.C 4.A 5.B 6.B 7.A
Sayfa 123
SEVGİLİ MARY: bu mektubu sana fatih sutan mehmet i tanıtmak için yazıyorum.
F.S.Mehmet İstanbulu fethederken 21 yaşındaydı.O zor durumlar karşısın da yenilmeyen bir padişahtı o akıllı zeki güçlü azimli zor karşısında yenilmeyen ve sana anlatamadığım bir sürü özelliği olan bir padişahtı. F.S.mehmet koca bizansı yok etmişti ama F.S.M. olmasaydı gemiler karadan yürütülmeyip istanbul alınamıyacaktı.
işte F.S.M.sayfalara sığdıramadığım padişah.
Sayfa 125
I)
Yavrusu B.D. Adı B.E. Adı
Koyun Kuzu – Koç
Kedi Enik – -
Köpek Enik – -
Manda Malak – -
At Tay Kışrak Aygır
Sığır Buzağı İnek Öküz
Tavuk Civciv – Horoz
Eşek Sıpa – -
Keçi Oğlak – Teke
II)
Sinsidir.
Amansız
Yönseme
Adet Edin-
Katıksız
Azılı
Yaman
Sayfa 126
Katılma Nedeni:
Bazı düşüncelerine katılıyorum çünkü: Yazarın dediği gibi alışkanlık bırakılması zor bir durumdur.
Katılmama Nedenim:
Suçu ailede bulmasına katılmıyorum çünkü birçok insan kötü alışkanlıkları aile dışında öğrenir ve aile buna çok fazla karşı koyamaz
Sayfa 127
2.Etkinlik
Yarasını sarmak; Ona destek çıkmak
Köşe bucak kaçmak: Saklanmak
Medet ummak: Umutlu olmak
Gönül telini titretmek: Duygulanmak
Sayfa 128
1.Metnin konusu alışkanlıklarımızdan vazgeçememizdir.
2.Metinde ele alınan konu düşüncelerle derinleştirilmeye uygundur.
3.Yazar, konuyu toplumsal ve ahlaki yönleriyle ele almıştır.
4.Düşüncelerini nesnel yargılarla ifade etmiştir.
5.Düşünceyi geliştirme yollarından tanık gösterme, karşılaştırma, örnekleme ve benzetme gibi yöntemlerden yararlanılmıştır. Bunların anlatıma olan etkisi anlatımı daha güçlendirmiştir.
6.Yazarın anlatım planı içerisinde kendi kendine konuşuyormuş gibi yazılmıştır.
7.Metinde verilmeye çalışılan ana düşünce; insanlar alışkanlıklarından vazgeçemez bu alışkanlıklar iyi de olsa kötü de olsa.
8.Yazar bu metni bize alışkanlıklarımızdan vazgeçememizi daha iyi anlamamız için yazmış olabilir.
4. Etkinlik
Neşet Ertaşın hayatı
1938 yılında kırşehirin çiçeklidağ ilçesine bağlı kırtıllar köyünde dünyaya gelmiştir.müzikle uğraşmaya başlamış ve büyük ün sağlamıştır.
Eserleri: Baharı göremedim, az mı çektim, bahçada gül ağacı, böyle olurmu,canan doyulurmu, gel sevelim
Sayfa 129
5.Etkinlik
Cahit zarifoğlu 1940 da ankarada doğdu.istanbul üniversitesi alman dili edebiyatı bölümünü bitirdi.öğrncilik yıllarında sırasıyla ilkokullarda öğretmen vekilliği,çeşitli gazete ve haftalık dergilerde çalıştı.1976 da trt genel müdür mütercim sekreteri görevine atandı.
Zarifoğlu kendisine özgün şiirleriyle tanındı.yazarın işaret çocukları,yedi güzel adam,gülücük gibi şiir kitapları ile yürek dede va padişah,motorlu kuş gibi masal kitapları vardır.istanbul radyosunda denetçi olarak görev yaptığı sırada 7 haziran 1987 de vefat etti.
Sayfa 130-131
A)
1.uzaktı
2.küçükmüşüm
3.güzeldir
4.çalışkandır
5.liderdir
6.dedikoduymuş
7.Ankara’dır
8.kitaptı
9.açıkmış
10.üzgünüm
11.tazeyse
12.soğuksa
13.incecikti
14.ütüsüzmüş
15.fırtınaydı
B)
1.Onun en sevdiği renk mormuş. (Öğrenilen Geçmiş Zaman-3. Tekil Şahıs)
2.O önceden daha da güzeldi. (Görülen Geçmiş Zaman- 3. Tekil Şahıs)
3.Türkiye’nin en kalabalık şehri İstanbul’dur. (Geniş Zaman-3. Tekil Şahıs)
4.Eski resimlerde çok küçükmüşüm. (Öğrenilen Geçmiş Zaman-3. Tekil Şahıs)
5.Gökyüzü masmaviydi. (Görülen Geçmiş Zaman-3. Tekil Şahıs)
6.Sınavdan düşük not aldığı için üzgündü. (Görülen Geçmiş Zaman-3. Tekil Şahıs
sayfa 82 6. etkinlik b bölümü cevapları
Aynı renkte olan kelimelererin ilki basit fiil, ikincisi türemiş fiildir.İkinci türemiş fiiler birinci basit fiillerden oluşmuştur.Türemiş fiillerde kök ile gövde arasında anlam ilişkisi vardır.
SAYFA86 4. etkinlik
1. sorusunun cevabı
2. dizede. dAğlara insan özelliği verilmiştir. uyumak insana ve hayvana has bir durumdur.
2. soru Hiç birşey düşünmedenher şeyi ardına bırakarak başı boş bir şekilde atını rastgele dağlara sürmesi
3. sorusuda uykulardan ve korkulardanı çizin. boşluğa da Bu sesler şiirleri daha ahenkli, uyumlu okunmasını sağlıyor.Şiire renk katıyor.
41. SAYFA
3. ETKİNLİK:
1.cevap:üçüncü şahıs ağzından yapılıyor
2.cevap:Anlatıma hitap cümlesi ile başlanmıştır.Hep samimi bir üslupla yapılmıştır.
3.cevap:Atatürk’ü bize her yönüyle anlatmak amacıyla yazılmıştır.
4.cevap:Açıklamaya başvurulmuştur.
5.cevap:Alıntı yapma ve örnekleme yapılmıştır.
42. SAYFA
4. ETKİNLİK:
1.D
2.D
3.Y
4.D
5.Y
6.Y
7.Y
8.D
5.ETKİNLİK:
1.OKTAY AKBAL,HİROŞİMALAR OLMASIN,CAN YAYINLARI,İSTANBUL,2000
2.EMRE KONGAR,KIZLARIMA MEKTUPLAR,REMZİ KİTABEVİ,İSTANBUL,2001
3.ORHAN VELİ KANIK,BÜTÜN ŞİİRLERİ,ADAM YAYINLARI,İSTANBUL,2000
6.ETKİNLİK:
1.şart kipi/3.tekil şahıs
2.emir kipi/3.tekil şahıs
3.istek kipi/1.tekil şahıs
4.gereklilik kipi/2.çoğul şahıs
5.emir kipi/2.çoğul şahıs
6.şart kipi/1.çoğul şahıs
7.gereklilik kipi/3.çoğul şahıs
8.istek kipi/2.çoğul şahıs
9.şart kipi/3.çoğul şahıs
10.emir kipi/2.tekil şahıs
11.istek kipi/3.tekil şahıs
12.gereklilik kipi/3.tekil şahıs
13.emir kipi/3.tekil şahıs
43. SAYFA 6. ETKİNLİK
ŞART KİPİ
EMİR KİPİ
İSTEK KİPİ
GEREKLİLİK KİPİ
EMİR KİPİ
ŞART KİPİ
GEREKLİLİK KİPİ
İSTEK KİPİ
ŞART KİPİ
EMİR KİPİ
İSTEK KİPİ
GEREKLİLİK KİPİ
EMİR KİPİ
51.sayfa 1.etkinlik
hadise-olay
tayin edilmek-atanmak
sarf etmek-çabalamak
senet-belgit
kati-kesin
vesika-belge
ilave etmek-eklemek
menfaat-çıkar
netice-sonuç
müddet-süre
sayfa 9-10
etken:bu işteki etkenleri tam anlayamadı
üretken:tarımda her zaman üretkende kazanır
özen gösterme:bu işde özen gösteren kazanır
hoşgörü:sen hiçde hoşgörülü birine benzemiyorsun
öngörmek:seni her konuda ön görüyorum
yaratıcı düşünce:çocuklar yaratıcı düşüncede bulana bilirler
eleştirel düünce:herkez eleştirel düşüncede olunamaz:
dünya görüsü:
insan gücü:bu iş insan gücü ile yapılacak sey degil
belge:bu belgeleri hemem avukata iletmelisin
zirve: zirveye cıkmak için çok çalışmalısın
güvence altına almak:bu işi güvence altına almak lazım
öz saygı:böyle zamanlarda kendine duyulan öz saygı çok önemlidir
kediyle barşık olmak: her zaman kendinizle barışık olun
başkalarıyla barışık olmak:ben başkalarıyla barışık olurum
uzlaşma: bu konuda uzlaşmaya eremedik
METİN ÇÖZÜMLEYELİM
1……………
2.kürsüdeki bir sahış bu konuşmayı yapmaktadır.çünkü değerli dinleriyiciler ile başlıyor
3.dinleyici grubuna hitap etmektedir.çünkü değerli dinleriyiciler ile başlıyor
4.degerli dinleyiciler kelimesiyle başlamiştır
5.konuyla ilgili açıklama yapmıştır ve sondada bulunmaktadır
6.dinleyicileri bilgilerdirmek
7.açıklama ve örnekleme
8.nesnel yargı
9.tanımlama ve örnekleme
10.küçük bir açıklamayla bitmiştir
sayfa 10
Eş Anlamlıları
1-Görünüş—Zevahir
2-Becerikli—Hamarat
3-Başarı—muvaffakiyet
4-Bayındırlık—İmar
5-Etki—Tesir
6-Damat—Güvey
7-Egemenlik—hükümranlık
8-Empoze etme—dayatmak
9-Olanak—imkân
1.Bu yazlıdan da yüksek not alınca şevke geldi
2. Başkasına sinirlenmiş ama hepimizin kalbini kırdı.
3. Babam çok meşgul oldugunu söyledi ve beni baştan savdı
4. Eve devamsızlık mektubu gönderilince foyası meydana cıktı.
5. Ögretmenimiz öyle güzel ve tatlı konuşluyordu ki ağzından bal damlıyordu.
6. Ona gerçekleri gösterebilmek için çok dil döktü
7. sınıf türkçe çalışma kitabı 18-19 -10.etkinlik-
1.Öğretmenimiz oniki yıl Ağrı’da çalışmış.
2.Betül gezmek için 13.15′te evden çıkıyor,15.50′de eve dönüyor.
3.Çin’de yaklaşık 150.000.000 kişinin soyadı “Chang”tır.
4.Yirmi beş cm uzunluğundaki bir lastiği her iki ucundan 8′er cm çektik.
5.Ülkemizde ilk nüfus sayımını II.Mahmut yaptırmıştır.
6.Şili’deki Atakama Çölü’ne en son 400 yıl önce yağmur yağmıştır.
7.Beş taş,beş tane taşla oynanan bir tür çocuk oyunudur.
8.Kuzey kutbu,kış aylarında yük seksen altı gün güneşten mahrumdur.
9.Şairin 2.’inci kitabı çok beğenildi.
10.Atatürk,10 Kasım 1938 sabahı saat dokuzu beş geçe hayata gözlerini yumdu.
11.Aynı notayı önce ikilik sonra altmışdörtlük seslendirdi,aralarındaki farkı anladık.
12.Arkadaşlarla iki hafta sonra buluşmak için sözleştik.
13.Altmışaltı,altmış altı sayı almakla kazanılan bir çeşit iskambil oyunudur.
Doğru veya yanlış diyeceğiz
Konu:Sayıların Yazımı
1-d
2-y
3-d
4-y
5-d
6-d
7-d
8-d
9-y
10-y
11-y
12-d
13-y
sayfa 9-14 cevapları
2.etkinlik
1.soru = metinin konusunun içeriği çocuk haklarıdır.
2.soru = yazar tarafından yapılmış.çünkü;yazar değil çocuklar tarafından yapılsaydı çocuk bizler diye bahsederdi
sayfa 10
soru 3 = dinleyici grubuna çünkü diyor ki değerli dinleyiciler
soru 4 = değerli dinleyiciler diye başlanmıştır
soru 5 = eğitimle ilgili
soru 6 = çocukların kendi haklarını öğrenmesi
soru 7 = açıklama
soru 8 = nesneldir
soru 9 = tanımlama
soru 10 = beni dilediğiniz içi teşekkür ederim diye bitmiştir
5. etkinlik
Acı dil yanlız sahibine değil karşısındakinede zarar verir
Ağzın icindeki dik her dönüşünde can yakar
8.Etkinlik; Aşağıdaki cümlelerin altı çizili fiillerin anlam özelliklerini belirleyiniz.
1) Atatürk,1881′de Selanik’te doğdu.
2) Pencerenin önünde sessizce oturuyordu.
3) Buzdolabına konmayan yiyecekler kokuşur.
4) Her gün mutlaka bir gazete okumalısınız.
5) Giysileri oldukça eskimişti.
6) Yeni pantolonuyla gömleğini giyecek.
7) Öğretmenini karşısında görünce sevinecek.
Yeni sınıf arkadaşlarını çok seviyor.
9) Dökülen yaprakları topladı,çöp torbasına doldurdu.
10) İçi neşeyle doldu taştı.
İş Fiilleri;
4)Okumak,
6)Giymek,
8)Sevmek,
9)Toplamak-doldurmak.
Oluş Fiilleri;
1)Doğmak,
3)Kokuşmak,
5)Eskimek.
Durum Fiilleri;
2)Oturmak,
7)Sevinmek,
10)Dolup taşmak.
Sayfa 11′deki 3. ve 4. etkinliği kendin yapacaksın zaten
sayfa 17-4. etkinlik
4. Etkinlik
Metnin Konusu şudur:
atom bombasından etkilenen insanların hayatı anlatılmaktadır
Metnin Anadüşüncesi şudur:
Atom Bombasının Tehlikesi
Metnin Yardımcı DÜşünceleri şunlardır:
Atom bombası ve radyasyonun etki süresi ve atom bombasının atıldığı yerdeki insanların duyguları
Metnin Başlığı Şu Olmalıdır:
Kendiniz bulabilirsiniz
Atom Bombasının sonucu:
Kahrolsun Atom Bombası… vb.
miras keçe
1. etkinlik
hayvan derisinden yapılan kaba kumaş
dengi
parçalanmış
tahtadan yapılan kanepe
perdeyi takmaya yarayan düğme
eski çağlardan kalmış maddi ve manevi değeri olan eser
çiçek dikilen yer
123.SAYFA: SEVGİLİ MARY:
bu mektubu sana fatih sutan mehmet i tanıtmak için yazıyorum.
F.S.Mehmet İstanbulu fethederken 21 yaşındaydı.O zor durumlar karşısın da yenilmeyen bir padişahtı o akıllı zeki güçlü azimli zor karşısında yenilmeyen ve sana anlatamadığım bir sürü özelliği olan bir padişahtı. F.S.mehmet koca bizansı yok etmişti ama F.S.M. olmasaydıgemiler karadan yürütülmeyip istanbul alınamıyacaktı
işte F.S.M.sayfalara sığdıramadığım padişah.
81-82 cevapları
6.Etkinlik:
1) C
2) B
3) B
4) D
Zaman Zarfları
7.Etkinlik:
1. Tatil haberini alan öğrenciler öğleyin evlerine gittiler.
2.İki saat önce televizyon seyrediyordu.
3.Sabahleyin siyah mantosunu giyerek dışarı çıktı.
4.Bilim çocuk dergisini yeni sayısını yarın alalım.
5.Konuyu saptırma, ne demek istediğini hemen söyle.
6.Dün Konya’dan gelen misafirlerimizi karşıladım.
7.Keşke seninle bugün görüşebilsek.
8.Bu çöpleri derhal toplamalıyız.
45.SAYFA 5 .ETKİNLİK..
1.Laiklik.
46.SAYFA 7.ETKİNLİK
1.ÖN PLANLI
2.medeniyet ve kültür
3.milleti ön planda tutarak milli olmuşlardır..
47.SAYFA 9.ETKİNLİK
1.cümle:gereklilik kipi
2.cümle:geniş zaman
3.cümle:istek kipi
4:cümle:geniş zman kipi
5:cümle:şart kipi
47.SAYFA 11.ETKİNLİK
1cümle: olumlu
2.cümle: olumsuz
3:cümle: olumlu soru çekimi
4.cümle: olumsuz soru çekimi
48.SAYFA 1.ETKİNLİK
1: opera
2: orkestra
3:şaheser
4:konservatuvar
5:darülbedayi
6: onur
7:bellemek
8:vazgeçilmez
9:özdeyiş
10:mebus
11:yıgın
12:duyarlılık
13:sanat
Şifrede:ATATÜRK VE SANAT
29. sayfadakinin birincisi:
Haritadaki mavi boyayla yani denizle ilgilidir.
Kullanıldığı Alan : Denizcilik.
Kelimeler:Küpeşte , ağ , pul , ırıp , reis , kıç altı , tayfa , rıhtım.
Kullandığı Alan : Deniz hayvanları.
Kelimeler: Dülger balığı ve kırlangıç balığı.
Birinci etkinliğin üçüncüsü:
Bir olaya çok üzülmek.
Bir olaya çok sevinmek.
Kahvesini yavaş , yavaş içmek.
Üzgünce seğirte seğirte yürümek.
sayfa:30 2.Etkinlik
1-Çalışan adama çalışmasının,emeğinin karşılığını vermemesi
2-Adamın adaya düşmesi
Adama balık vermemeleri
Kahvecinin adamın hakkını araması
Adamın hakkını alamaması
3-’’Hakkımızı aramalıyız’’
4-Bir şey için sonuna kadar mücadele etmeliyiz.Haksızlık yapmamalıyız
5-Vardır. Bir adam balığa çıkar yanında gelen o adama hakkını vermeyebilir
Sayfa:30-31 3-4.Etkinlik
Aynı şekilde bundan da pek emin deilim
3.Etkinlik
Dışarıdan gelen adımın……….?
Cevap: Çalışmak,karnını doyurmak.Balık almka olabilir.
Adam,amacına ulaşmak için…..
Cevap:Bir şey yapmadı.Pes etti, mücadele etmedi
Adam,amacına ulaşa….
Cevap:Hayır Çünkü pes etti.Mücadele edip hakkını alabilirdi.Veya tatlı bir dil kullanabilirdi.
4.Etkinlik
I.Bölüm
-Hakkını aramayan çünkü adam hakkını aramıyor
-Haksızlık yapan çünkü diğer çalışanlara verdiği balıktan, dışarıdan gelen adama vermiyor.
-Haksızlık yapan ve saygısız çünkü dışarıdan gelen adama balık vermiyor ve kahveciye saygısızca bağırıyor
-Yardımsever çünkü dışarıdan gelen adama hakkını araması için yardım ediyor.
II.Bölüm
Reis ve balığın üstüne basan adaam birbirine benziyor .Çünkü ikisi de dışarıdan gelen adama balık veremiyorlar.Onu dışlıyorlar
türkçe çalışma kit. sayfa 33
1. herhalde=iki isimden oluşmuştur-kalıplaşmıştır.-birleşen kelimeler bitişik yazılmıştır.
2.birdenbire=iki isimden oluşmuştur-kalıplaşmıştır.-birleşen kelimeler bitişik yazılmıştır.
3.hiçbiri=iki isimden oluşmuştur-kalıplaşmıştır.-birleşen kelimeler bitişik yazılmıştır.
4. dülger balığı=iki isimden oluşmuştur.-ikinci kelimesi gerçek anlamından uzaklaşmamıştır.
5.kıç altı= iki isimden oluşmuştur.-ikinci kelimesi gerçek anlamından uzaklaşmamıştır.
6.pay yapmak=bir isim ve bir fiilden oluşmuştur.-ikinci kelimesi gerçek anlamından uzaklaşmıştır.birleşen kelimeler bitişik yazılmıştır.
7.laf işitmek=bir isim ve bir fiilden oluşmuştur.-ikinci kelimesi gerçek anlamından uzaklaşmıştır.birleşen kelimeler bitişik yazılmıştır.
8.söz vermek=bir isim ve bir fiilden oluşmuştur.ikinci kelimesi gerçek anlamından uzaklaşmıştır.-birleşen kelimeler ayrı yazılmıştır.
9.can sıkılmak=bir isim ve bir fiilden oluşmuştur.-ikinci kelimesi gerçek anlamından uzaklaşmamıştır.-birleşen kelimeler bitişik yazılmıştır.
sayfa 16-17-18
meşhur:SÖZLÜK ANLAMI
Ünlü, tanınmış, herkesçe bilinen
cömert:SÖZLÜK ANLAMI
Para ve malını esirgemeden veren, eli açık, selek, semih, ahi, bonkör
Kutlu———SÖZLÜK ANLAMIUğurlu
röportaj:SÖZLÜK ANLAMI
Konusu bir soruşturma, araştırma olan gazete veya dergi yazısı
İltifat:SÖZLÜK ANLAMI
Birine güler yüz gösterme, hatırını sorma, tatlı davranma
estağfurullah , “allah affetsin” anlamına gelir.sayfa 28
12.etkinlik
1)bildirme kipi
2)dilek kipi
3)dilek kipi
4)bildirme kipi
5-dilek kipi
6-bildirme kipi
7-bildirme kipi
8-dilek kipi
9-bildirme kipi
10-dilek kipi
11-bildirme kipi
12-bildirme kipi
13.etkinlik
2-3-5-6-9-10 bunlar bildirme kipidir çarpı koyulacaktır
hayal çocuk etkinliklerinin tümü:
1. etkinlik
1. kandırmak kelimesi: o,beni bu konuda kandırdı.
o,beni bu konuda aldattı.
o,beni bu konuda oyuna getirdi.
2.ayaklarının üstünde durmak:
gerçek anlam:yıllardan sonra tekerlekli sandalye yerine ayaklarının üstünde durdu.
mecaz anlam:artık bir iş bulup ayaklarının üstünde durmalısın
3.razı olmak:birlikte ders çalışmamıza razı oldu
birlikte ders çalışmamızı kabullendi
4.yabani:
mecazi anlam:bize karşı çok yabani davranıyor.
5.başvurmak:yeni bir kulübe üye olmak için nereye başvuracağını bilmiyordu.
2. etkinlik
1. hayal çocuk tarafından
2.yürüyemiyordu ve yatağı alçak olduğundan pencereye erişemiyordu
3.bizimle konuştuğunu fakat bizim onu duymadığımızı anlatıyor
4.hayal gibi gözüksede hayal değil o gerçek
5.onunlada arkadaş olmalarını istiyor onu aralarına alıp onunda oynayabiliceği oyunlar oynamalrını istiyor.
9. etkinlik
2 , 3 , 5 , 6 bu numaralara x işareti konulacak
sayfa 60
1.Atatürk kurula başkanlık eden Muhsin Ertuğrul’dan ne istemiş olabilir?
Atatürk kurula başkanlık eden Muhsin Ertuğrul’dan Faruk Nafiz Çamlıbel’inAkın oyununu oynamasını istemiş olabilir.
2.Atatürk istediğinden vazgeçmeyip Muhsin Ertuğrul’a ne demiş olabilir?
Atatürk istediğinden vazgeçmeyip Muhsin Ertuğrul’a:”Faruk Nafiz Çamlıbel’in Akın oyununu oynamanı istiyorum.Bu rol sana çok yakışır.Lütfen bu oyunu oynayınız Muhsin Bey” demiş olabilir.
3.Muhittin Üstündağ, Atatürk’ün yanında ama piyesi seyretmiyor.Sizce ne yapıyor olabilir?
Muhittin Üstündağ, Atatürk’ün yanında ama piyesi seyretmiyor.Bence Muhittin Üstündağ o sırada Atatürk’ü seyrediyor.Yani onun bu piyesi beğenip beğenmeyeceğini merak ediyor olabilir.
65.sayfa
Adı üstünde=Mecaz-Adı belli-1.dize
ahşap=Gerçek-Ağaç-tahta-4.dize
Kızgın=Gerçek-Çok ısınmış-12.dize
Uysal=Mecaz-Sonsuz-sakin-24.dize
Narin-Gerçek-ince yapılı-29.dize
Kırılgan-Gerçek-Kolay kırılan-30.dize
Huzur-Mecaz-Huzur,yumuşak anlamında-32.dize
Kasvet-Gerçek-iç sıkıntısı-38.dize
69.sayfa
1d
2y
3y
4
5y
6y
7y
8y
9y
10y
sayfa 71 – 9. etkinlik
1. tezlik
2. yeterlilik
3. sürerlilik
4. sürerlilik
5. yaklaşma
6. yeterlilik
7. tezlik
8. sürerlilik
9. sürerlilik
10. yaklaşma
68. sayfa 5. etkinlik
bn kırmızıyı severim
syhtan nefret ederim
üzüntüyü hiç sevmem
hep gülmek isterim
öğretmenim çok beğenmişti de
71 deki 8. etkinliği sınıfda yapmıştık cevapları:
1-basit
2-türemiş
3-türemiş
4-birleşik
5-birleşik
6-türemiş
7-basit
8-basit
9-türemiş
10-türemiş
Sayfa 42
2.Etkinlik
D
D
Y ( ikileme olduğu için )
D
Y (“gelişmeni” cümlesinden sonra virgül yok )
Y ( ikileme olduğu için )
Y ( ” veya ” dan sonra virgül gelmez )
D
3.Etkinlik
Bibliyografik Künyeler :
-Kitabın veya metnin adı
-Yazarı
-Kitabın Yayını
-Nerede basıldığı
-Ve tarih sırasına göre yazılır.
Yani:
#Hiroşimalar Olmasın
Oktay Akbal
Can Yayınları
İstanbul
2000
#Kızlarıma Mektuplar
Emre Kongar
Remzi Kitabevi
İstanbul
2001
#Bütün Şiirleri
Orhan Veli Kanık
Adam Yayınları
İstanbul
2000
6.Etkinlik
1.Şart kipi
2.Emir kipi
3.İstek kipi
4.Gereklilik kipi
5.Emir kipi
6.Şart kipi
7.Gereklilik kipi
8.İstek kipi
9.Şart kipi
10.Emir kipi
11.İstek kipi
12.Gereklilik kipi
13.Emir kip
152. sf 2. etkinlik
Murat = çep telefonu vermek
Alper = tükünmez kalem vermek
Burak = uzay aracının resmini koymak
Temel = gözlük takmak
Can = dizüstü bil. vermek
3.Etkinlik
Giriş bölümüyle ilgilidir
4.etkinlik
1=nesnel
2=nesnel
3=öznel
4=nesnel
5=nesnel
sayfa 121
2 etkinlik
a) kafasında şimşek çakmak
2.eli kolu bağlı beklemek
3.umudunu yitirmemek
4.gözlerine inanamamak
123.SAYFA: SEVGİLİ MARY:
bu mektubu sana fatih sutan mehmet i tanıtmak için yazıyorum.
F.S.Mehmet İstanbulu fethederken 21 yaşındaydı.O zor durumlar karşısın da yenilmeyen bir padişahtı o akıllı zeki güçlü azimli zor karşısında yenilmeyen ve sana anlatamadığım bir sürü özelliği olan bir padişahtı. F.S.mehmet koca bizansı yok etmişti ama F.S.M. olmasaydıgemiler karadan yürütülmeyip istanbul alınamıyacaktı
işte F.S.M.sayfalara sığdıramadığım padişah.
81-82 cevapları
6.Etkinlik:
1) C
2) B
3) B
4) D
Zaman Zarfları
7.Etkinlik:
1. Tatil haberini alan öğrenciler öğleyin evlerine gittiler.
2.İki saat önce televizyon seyrediyordu.
3.Sabahleyin siyah mantosunu giyerek dışarı çıktı.
4.Bilim çocuk dergisini yeni sayısını yarın alalım.
5.Konuyu saptırma, ne demek istediğini hemen söyle.
6.Dün Konya’dan gelen misafirlerimizi karşıladım.
7.Keşke seninle bugün görüşebilsek.
8.Bu çöpleri derhal toplamalıyız.
45.SAYFA 5 .ETKİNLİK..
1.Laiklik.
46.SAYFA 7.ETKİNLİK
1.ÖN PLANLI
2.medeniyet ve kültür
3.milleti ön planda tutarak milli olmuşlardır..
6. Sınıf Calisma Kitabi Cevaplari 6. Sinif Fen ve Teknoloji Cevaplari Lider Yayınları 6. Sinif Fen ve Teknoloji Ders Kitabi Cevaplari Lider Yayınları 6. Sinif Fen ve Teknoloji Ders Kitabi Cevaplari Meb Yayınları 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Çalışma Kitabı Cevapları MEB 6. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Atlantik 6. Sınıf İngilizce Çalışma Kitabı Atlantik 6. Sinif Matematik Calisma Kitabi Cevaplari Meb Yayinlari 6. Sinif Matematik Calisma Kitabi Cevaplari Meram Yayinlari 6. Sinif Matematik Ders Kitabi Cevaplari Meb Yayinlari 6. Sinif Matematik Ders Kitabi Cevaplari Meram Yayinlari 6. Sinif Sosyal Bilgiler Calisma Kitabi Cevaplari Altin Kitaplar 6. Sinif Sosyal Bilgiler Calisma Kitabi Cevaplari Meb Yayınları 6. Sinif Sosyal Bilgiler Ders Kitabi Cevaplari Altin Kitaplar 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Notu 6. Sinif Türkçe Çalışma Kitabi Cevaplari Doku Yayınları 7. Sinif Fen ve Teknoloji Ders kitabi Cevapları EKOYAY 7. Sinif Fen ve Teknoloji Ders kitabi Cevapları MEB 7. Sinif Fen ve Teknoloji Çalışma Cevapları EKOYAY 7. Sınıf Fen ve Teknoloji Çalışma Kitabı Meb Yayınları 7. Sinif İngilizce Ders Kitabi Cevaplari Doku Yayinlari 7. Sinif İngilizce Ders Kitabi Cevaplari Ozgün Yayincilik 7. Sinif İngilizce Çalişma Kitabi Cevaplari Doku Yayinlari 7. Sinif İngilizce Çalişma Kitabi Cevaplari Meb Yayincilik 7. Sinif İngilizce Çalişma Kitabi Cevaplari Ozgün Yayincilik 7. Sınıf İngilizce Çalışma Kitabı Cevapları Pasifik 7. Sınıf Matematik Ders Kitabı MEB 7. Sınıf Matematik Ders Kitabı SEK 7. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı MEB 7. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı MEB 2012-2013 Yeni 7. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı SEK 7. Sınıf Matematik Çalışma Kitabı Üner Yayınları 7. Sinif Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları Anıttepe Yayınları 7. Sinif Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Notu 7. Sinif Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Cevapları Anıttepe Yayınları 7. Sinif Sosyal Bilgiler Çalışma Kitabı Cevapları Meb Yayınları 7. Sınıf Turkce Calisma Kitabi Cevaplari Meb Yayinlari 7. Sınıf Turkce Calisma Kitabi Cevaplari Pasifik Yayinlari 7. Sinif Türkçe Çalişma Kitabi Cevaplari Gizem Yayinlari 7. Sinif Türkçe Çalişma Kitabi Cevaplari Koza 8. Sinif Din Kültürü Ders Kitabi Cevaplari 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı Cevapları Altın Kitaplar Yayınevi 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Çalışma Kitabı Cevapları Altın Kitaplar Yayınevi 8. Sınıf Fen ve Teknoloji Çalışma Kitabı Cevapları Meb Yayınları 8. Sınıf İngilizce Ders Kitabı Cevapları MEB 8. Sinif İngilizce Ders Kitabı Dikey Yayınları 8. Sınıf İngilizce Çalışma Kitabı Cevapları MEB 8. Sınıf İngilizce Çalışma Kitabı Cevapları Pasifik 8. Sinif İngilizce Çalışma Kitabı Dikey Yayınları 8. Sinif İnkılap Tarihi Ders Kitabı Cevapları Meb Yayınları 8. Sınıf İnkılap Tarihi Ders Notu 8. Sinif İnkılap Tarihi Çalışma Kitabı Cevapları Meb Yayınları 8. Sinif Matematik Ders Kitabi Ada Matb. 8. Sinif Matematik Ders Kitabi Dikey Yayinlari 8. Sinif Matematik Ders Kitabi MEB 8. Sinif Matematik Çalişma Kitabi Ada Matb. 8. Sinif Matematik Çalişma Kitabi Dikey Yayinlari 8. Sinif Matematik Çalişma Kitabi MEB 8. Sinif Türkçe Çalişma Kitabi Cevaplari Bisiklet Yayinlari 8. Sinif Türkçe Çalişma Kitabi Cevaplari Enderun Yayinlari 8. Sinif Türkçe Çalişma Kitabi Cevaplari Meb Yayinlari 8. Sınıf Türkçe Çalışma TAV yayınları 8. Sinif Vatandaşlık Cevaplari Meb Yayinlari anketler Takdir Teşekkür Hesaplama Programı
7.sınıf, türkçe, çalışma, kitabı, cevapları, sayfa, 46-121
Etiketler:
7. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder