7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları 95 ten 131 e kadar cevaplar
Posted on 21 Aralık 2012 Cuma by çalışma kitabı cevapları in
Etiketler:
7. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları
7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları 95
2.hızlı
3.çabuk
4.kim
5.bugün
6.çok
7.içeri
8.hızlı
9.çabuk
10.fazla
11.en
12.dün-çok
7., Sınıf, Türkçe, Çalışma, Kitabı, Cevapları, 95
7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları 17 4. Etkinlik
Metnin Konusu şudur:
atom bombasından etkilenen insanların hayatı anlatılmaktadır
Metnin Anadüşüncesi şudur:
Atom Bombasının Tehlikesi
Metnin Yardımcı DÜşünceleri şunlardır:
Atom bombası ve radyasyonun etki süresi ve atom bombasının atıldığı yerdeki insanların duyguları
Metnin Başlığı Şu Olmalıdır:
Kendiniz bulabilirsiniz
Atom Bombasının sonucu:
Kahrolsun Atom Bombası… vb.
miras keçe
1. etkinlik
hayvan derisinden yapılan kaba kumaş
dengi
parçalanmış
tahtadan yapılan kanepe
perdeyi takmaya yarayan düğme
eski çağlardan kalmış maddi ve manevi değeri olan eser
çiçek dikilen yer
7., Sınıf, Türkçe, Çalışma, Kitabı, Cevapları, 17
7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları 9-14 2.etkinlik
1.soru = metinin konusunun içeriği çocuk haklarıdır.
2.soru = yazar tarafından yapılmış.çünkü;yazar değil çocuklar tarafından yapılsaydı çocuk bizler diye bahsederdi
sayfa 10
soru 3 = dinleyici grubuna çünkü diyor ki değerli dinleyiciler
soru 4 = değerli dinleyiciler diye başlanmıştır
soru 5 = eğitimle ilgili
soru 6 = çocukların kendi haklarını öğrenmesi
soru 7 = açıklama
soru 8 = nesneldir
soru 9 = tanımlama
soru 10 = beni dilediğiniz içi teşekkür ederim diye bitmiştir
5. etkinlik
Acı dil yanlız sahibine değil karşısındakinede zarar verir
Ağzın icindeki dik her dönüşünde can yakar
8.Etkinlik; Aşağıdaki cümlelerin altı çizili fiillerin anlam özelliklerini belirleyiniz.
1) Atatürk,1881’de Selanik’te doğdu.
2) Pencerenin önünde sessizce oturuyordu.
3) Buzdolabına konmayan yiyecekler kokuşur.
4) Her gün mutlaka bir gazete okumalısınız.
5) Giysileri oldukça eskimişti.
6) Yeni pantolonuyla gömleğini giyecek.
7) Öğretmenini karşısında görünce sevinecek.
Yeni sınıf arkadaşlarını çok seviyor.
9) Dökülen yaprakları topladı,çöp torbasına doldurdu.
10) İçi neşeyle doldu taştı.
İş Fiilleri;
4)Okumak,
6)Giymek,
8)Sevmek,
9)Toplamak-doldurmak.
Oluş Fiilleri;
1)Doğmak,
3)Kokuşmak,
5)Eskimek.
Durum Fiilleri;
2)Oturmak,
7)Sevinmek,
10)Dolup taşmak.
7., Sınıf, Türkçe, Çalışma, Kitabı, Cevapları, 9-14
7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 120-121-122-123-124-125-126-127-128-129-130-131
Sayfa 120
2. TKLİK KİŞİ--güzel-di-n güzel-miş-sin güzel-sin güzel-se-n
1.ÇOKLUK KİŞİ--güzel-di-k güzel-mi-şiz güzel-iz-dir güzel-se-k
2.ÇOKLUK KİŞİ--güzel-di-niz güzel-miş-siniz güzel-siniz-dir güzel-se-niz
3.ÇOKLUK KİŞİ--güzel-di-ler güzel-miş-ler güzel-ler güzel-ler-se
2.Bölüm
2.duyulan geçmş z. 3.teklik kişi
3.şart kipi 3.teklik kişi
4.görülen geçmş z. 3.teklik kişi
5.duyulan gemş zaman 3.teklik kişi
6.şart kipi 3.teklik kişi
7.görülen geçmş z. 3.teklik kişi
8.geniş z. 3.teklik kişi
9.geniş zaman 3.teklik kişi
Sayfa 121
anlatım özellikleri
şairimiz tekrarlama, ikileme ve tekrarlanan dizeler kullanmıştır.
tekrarlamaya örnek vericek olursak her dilde bir şarkı, her dudakta bir ışıkta tekrarlama vardır.ikilemede Kol kola , baş başa el ele yaşlışı gençidir. tekrarlanan dizeler mesut kelimesidir. turkeyarena.net
ses özellikleri
olmuş etmiş geçmiş gibi kelimelerde -mış -miş eki kullanılmıştır. gününde sokaklarda bşlarında kelimelerinde -da -de eki tekrarlar kullanılmıştır.
2. Etkinlik
1.kafasında şimşek çakmak
2.eli kolu bağlı beklemek
3.umudunu yitirmemek
4.gözlerine inanamamak
Sayfa 122
2.Soru
Şair tüm insanları mutlu görmek istiyor.
3.Soru
şiir bir başlık koysam dilek koyardım.Çünkü şair tüm insanları mutlu görmek istiyor.
2.de
1.emel= tek emelim kariyer sahibi olmaktı
2.erdem=insanlar erdem sahibi olmak istiyorlarsa empati kurabilmelidir.
3.dayatmak= bize bu işi dayatarak yaptırdı
4.yoklamak= evin heryerini yokladı
5.süzmek= elbisesini baştan aşağı süzdü
3.C 2.D 3.C 4.A 5.B 6.B 7.A
Sayfa 123
SEVGİLİ MARY: bu mektubu sana fatih sutan mehmet i tanıtmak için yazıyorum.
F.S.Mehmet İstanbulu fethederken 21 yaşındaydı.O zor durumlar karşısın da yenilmeyen bir padişahtı o akıllı zeki güçlü azimli zor karşısında yenilmeyen ve sana anlatamadığım bir sürü özelliği olan bir padişahtı. F.S.mehmet koca bizansı yok etmişti ama F.S.M. olmasaydı gemiler karadan yürütülmeyip istanbul alınamıyacaktı.
işte F.S.M.sayfalara sığdıramadığım padişah.
Sayfa 125
I)
Yavrusu B.D. Adı B.E. Adı
Koyun Kuzu - Koç
Kedi Enik - -
Köpek Enik - -
Manda Malak - -
At Tay Kışrak Aygır
Sığır Buzağı İnek Öküz
Tavuk Civciv - Horoz
Eşek Sıpa - -
Keçi Oğlak - Teke
II)
Sinsidir.
Amansız
Yönseme
Adet Edin-
Katıksız
Azılı
Yaman
Sayfa 126
Katılma Nedeni:
Bazı düşüncelerine katılıyorum çünkü: Yazarın dediği gibi alışkanlık bırakılması zor bir durumdur.
Katılmama Nedenim:
Suçu ailede bulmasına katılmıyorum çünkü birçok insan kötü alışkanlıkları aile dışında öğrenir ve aile buna çok fazla karşı koyamaz
Sayfa 127
2.Etkinlik
Yarasını sarmak; Ona destek çıkmak
Köşe bucak kaçmak: Saklanmak
Medet ummak: Umutlu olmak
Gönül telini titretmek: Duygulanmak
Sayfa 128
1.Metnin konusu alışkanlıklarımızdan vazgeçememizdir.
2.Metinde ele alınan konu düşüncelerle derinleştirilmeye uygundur.
3.Yazar, konuyu toplumsal ve ahlaki yönleriyle ele almıştır.
4.Düşüncelerini nesnel yargılarla ifade etmiştir.
5.Düşünceyi geliştirme yollarından tanık gösterme, karşılaştırma, örnekleme ve benzetme gibi yöntemlerden yararlanılmıştır. Bunların anlatıma olan etkisi anlatımı daha güçlendirmiştir.
6.Yazarın anlatım planı içerisinde kendi kendine konuşuyormuş gibi yazılmıştır.
7.Metinde verilmeye çalışılan ana düşünce; insanlar alışkanlıklarından vazgeçemez bu alışkanlıklar iyi de olsa kötü de olsa.
8.Yazar bu metni bize alışkanlıklarımızdan vazgeçememizi daha iyi anlamamız için yazmış olabilir.
4. Etkinlik
Neşet Ertaşın hayatı
1938 yılında kırşehirin çiçeklidağ ilçesine bağlı kırtıllar köyünde dünyaya gelmiştir.müzikle uğraşmaya başlamış ve büyük ün sağlamıştır.
Eserleri: Baharı göremedim, az mı çektim, bahçada gül ağacı, böyle olurmu,canan doyulurmu, gel sevelim
Sayfa 129
5.Etkinlik
Cahit zarifoğlu 1940 da ankarada doğdu.istanbul üniversitesi alman dili edebiyatı bölümünü bitirdi.öğrncilik yıllarında sırasıyla ilkokullarda öğretmen vekilliği,çeşitli gazete ve haftalık dergilerde çalıştı.1976 da trt genel müdür mütercim sekreteri görevine atandı.
Zarifoğlu kendisine özgün şiirleriyle tanındı.yazarın işaret çocukları,yedi güzel adam,gülücük gibi şiir kitapları ile yürek dede va padişah,motorlu kuş gibi masal kitapları vardır.istanbul radyosunda denetçi olarak görev yaptığı sırada 7 haziran 1987 de vefat etti.
Sayfa 130-131
A)
1.uzaktı
2.küçükmüşüm
3.güzeldir
4.çalışkandır
5.liderdir
6.dedikoduymuş
7.Ankara'dır
8.kitaptı
9.açıkmış
10.üzgünüm
11.tazeyse
12.soğuksa
13.incecikti
14.ütüsüzmüş
15.fırtınaydı
B)
1.Onun en sevdiği renk mormuş. (Öğrenilen Geçmiş Zaman-3. Tekil Şahıs)
2.O önceden daha da güzeldi. (Görülen Geçmiş Zaman- 3. Tekil Şahıs)
3.Türkiye'nin en kalabalık şehri İstanbul'dur. (Geniş Zaman-3. Tekil Şahıs)
4.Eski resimlerde çok küçükmüşüm. (Öğrenilen Geçmiş Zaman-3. Tekil Şahıs)
5.Gökyüzü masmaviydi. (Görülen Geçmiş Zaman-3. Tekil Şahıs)
6.Sınavdan düşük not aldığı için üzgündü. (Görülen Geçmiş Zaman-3. Tekil Şahıs)
7.Sınıf, Türkçe, Çalışma, Kitabı, 120-121-122-123-124-125-126-127-128-129-130-131
7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 95-96-97-98-99-100-101-102-103-104
Sayfa: 95
1.çok
2.hızlı
3.çabuk
4.kim
5.bugün
6.çok
7.içeri
8.hızlı hızlı
9.çabuk
10.fazla
11.en
12.dün-çok
Sayfa 102
1. Sükun
2. Şakrak
3. Erdem
4. Kayıtsız
5. Hançere
6. Kayıtsız
7. Gayrı
8. Sükun
9. İhtiras
10. Erdem
11. Semavi
Sayfa 103
1- neşe hankındaki düşünceler anlatılmaktadır
2- yazar acıklama biçimine başvurmuştur
3- öznel yarqılar daha ön plandadır
4- düşüncelerini tanımlama, benzetme ve karşılaştırma yollarıyla geliştirilmiştir .
Sayfa 104
Boşlukları sırasıyla
1- qüneşli bir hava qibidir
2- hem kendi için hemde başkaları için aydınlık vericidir
3- neşe
4- ikiside yeni bir oluşu ve tazeliqi müjdeler
5- gözü yaşarmayan
6- kuru topraklar
3. etkinlik
Benzetilen : Güneşli Hava
Benzeme Yönü : Hem kendi hem başkası için aydınlık vericidir .
Benzeyen : Neşe
Benzeme yönü : İkisi de yeni bir doğuşu ve taze bir oluşu müjdeler . İkisi de bir müddet sonra söner , kaybolur .
Benzeyen : ___
Benzetilen : Ağlamayanlar
4. etkinlik
neşe bahara benzer
umutsuz hayatı yeniden canlandırır
kötü şeyler nese ile kalpten silinirler
Sayfa 125
I)
Yavrusu B.D. Adı B.E. Adı
Koyun Kuzu - Koç
Kedi Enik - -
Köpek Enik - -
Manda Malak - -
At Tay Kışrak Aygır
Sığır Buzağı İnek Öküz
Tavuk Civciv - Horoz
Eşek Sıpa - -
Keçi Oğlak - Teke
II)
Sinsidir.
Amansız
Yönseme
Adet Edin-
Katıksız
Azılı
Yaman
Sayfa 126
Katılma Nedeni:
Bazı düşüncelerine katılıyorum çünkü: Yazarın dediği gibi alışkanlık bırakılması zor bir durumdur.
Katılmama Nedenim:
Suçu ailede bulmasına katılmıyorum çünkü birçok insan kötü alışkanlıkları aile dışında öğrenir ve aile buna çok fazla karşı koyamaz
Sayfa 127
2.Etkinlik
Yarasını sarmak; Ona destek çıkmak
Köşe bucak kaçmak: Saklanmak
Medet ummak: Umutlu olmak
Gönül telini titretmek: Duygulanmak
Sayfa 128
1.Metnin konusu alışkanlıklarımızdan vazgeçememizdir.
2.Metinde ele alınan konu düşüncelerle derinleştirilmeye uygundur.
3.Yazar, konuyu toplumsal ve ahlaki yönleriyle ele almıştır.
4.Düşüncelerini nesnel yargılarla ifade etmiştir.
5.Düşünceyi geliştirme yollarından tanık gösterme, karşılaştırma, örnekleme ve benzetme gibi yöntemlerden yararlanılmıştır. Bunların anlatıma olan etkisi anlatımı daha güçlendirmiştir.
6.Yazarın anlatım planı içerisinde kendi kendine konuşuyormuş gibi yazılmıştır.
7.Metinde verilmeye çalışılan ana düşünce; insanlar alışkanlıklarından vazgeçemez bu alışkanlıklar iyi de olsa kötü de olsa.
8.Yazar bu metni bize alışkanlıklarımızdan vazgeçememizi daha iyi anlamamız için yazmış olabilir.
4. Etkinlik
Neşet Ertaşın hayatı
1938 yılında kırşehirin çiçeklidağ ilçesine bağlı kırtıllar köyünde dünyaya gelmiştir.müzikle uğraşmaya başlamış ve büyük ün sağlamıştır.
Eserleri: Baharı göremedim, az mı çektim, bahçada gül ağacı, böyle olurmu,canan doyulurmu, gel sevelim
Sayfa 129
5.Etkinlik
Cahit zarifoğlu 1940 da ankarada doğdu.istanbul üniversitesi alman dili edebiyatı bölümünü bitirdi.öğrncilik yıllarında sırasıyla ilkokullarda öğretmen vekilliği,çeşitli gazete ve haftalık dergilerde çalıştı.1976 da trt genel müdür mütercim sekreteri görevine atandı.
Zarifoğlu kendisine özgün şiirleriyle tanındı.yazarın işaret çocukları,yedi güzel adam,gülücük gibi şiir kitapları ile yürek dede va padişah,motorlu kuş gibi masal kitapları vardır.istanbul radyosunda denetçi olarak görev yaptığı sırada 7 haziran 1987 de vefat etti.
Sayfa 130-131
A)
1.uzaktı
2.küçükmüşüm
3.güzeldir
4.çalışkandır
5.liderdir
6.dedikoduymuş
7.Ankara'dır
8.kitaptı
9.açıkmış
10.üzgünüm
11.tazeyse
12.soğuksa
13.incecikti
14.ütüsüzmüş
15.fırtınaydı
B)
1.Onun en sevdiği renk mormuş. (Öğrenilen Geçmiş Zaman-3. Tekil Şahıs)
2.O önceden daha da güzeldi. (Görülen Geçmiş Zaman- 3. Tekil Şahıs)
3.Türkiye'nin en kalabalık şehri İstanbul'dur. (Geniş Zaman-3. Tekil Şahıs)
4.Eski resimlerde çok küçükmüşüm. (Öğrenilen Geçmiş Zaman-3. Tekil Şahıs)
5.Gökyüzü masmaviydi. (Görülen Geçmiş Zaman-3. Tekil Şahıs)
6.Sınavdan düşük not aldığı için üzgündü. (Görülen Geçmiş Zaman-3. Tekil Şahıs)
7.Sınıf, Türkçe, Çalışma, Kitabı, 95-96-97-98-99-100-101-102-103-104
Etiketler:
7. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder