7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları 95 ten 131 e kadar cevaplar

Posted on
  • 21 Aralık 2012 Cuma
  • by
  • çalışma kitabı cevapları
  • in
  • Etiketler:

  • 7.Sınıf Türkçe  Çalışma Kitabı Cevapları  95
     2.hızlı
     3.çabuk
     4.kim
     5.bugün
     6.çok
     7.içeri
     8.hızlı
     9.çabuk
     10.fazla
     11.en
     12.dün-çok
    7., Sınıf, Türkçe, Çalışma, Kitabı, Cevapları, 95


    7.Sınıf Türkçe  Çalışma Kitabı Cevapları 17  4. Etkinlik
     Metnin Konusu şudur:
     atom bombasından etkilenen insanların hayatı anlatılmaktadır
     Metnin Anadüşüncesi şudur:
     Atom Bombasının Tehlikesi
     Metnin Yardımcı DÜşünceleri şunlardır:
     Atom bombası ve radyasyonun etki süresi ve atom bombasının atıldığı yerdeki insanların duyguları
     Metnin Başlığı Şu Olmalıdır:
     Kendiniz bulabilirsiniz
     Atom Bombasının sonucu:
     Kahrolsun Atom Bombası… vb.
     miras keçe
     1. etkinlik
     hayvan derisinden yapılan kaba kumaş
     dengi
     parçalanmış
     tahtadan yapılan kanepe
     perdeyi takmaya yarayan düğme
     eski çağlardan kalmış maddi ve manevi değeri olan eser
     çiçek dikilen yer
    7., Sınıf, Türkçe, Çalışma, Kitabı, Cevapları, 17


    7.Sınıf Türkçe  Çalışma Kitabı Cevapları 9-14  2.etkinlik
     1.soru = metinin konusunun içeriği çocuk haklarıdır.
     2.soru = yazar tarafından yapılmış.çünkü;yazar değil çocuklar tarafından yapılsaydı çocuk bizler diye bahsederdi
     sayfa 10
     soru 3 = dinleyici grubuna çünkü diyor ki değerli dinleyiciler
     soru 4 = değerli dinleyiciler diye başlanmıştır
     soru 5 = eğitimle ilgili
     soru 6 = çocukların kendi haklarını öğrenmesi
     soru 7 = açıklama
     soru 8 = nesneldir
     soru 9 = tanımlama
     soru 10 = beni dilediğiniz içi teşekkür ederim diye bitmiştir
     5. etkinlik
     Acı dil yanlız sahibine değil karşısındakinede zarar verir
     Ağzın icindeki dik her dönüşünde can yakar
     8.Etkinlik; Aşağıdaki cümlelerin altı çizili fiillerin anlam özelliklerini belirleyiniz.
     1) Atatürk,1881’de Selanik’te doğdu.
     2) Pencerenin önünde sessizce oturuyordu.
     3) Buzdolabına konmayan yiyecekler kokuşur.
     4) Her gün mutlaka bir gazete okumalısınız.
     5) Giysileri oldukça eskimişti.
     6) Yeni pantolonuyla gömleğini giyecek.
     7) Öğretmenini karşısında görünce sevinecek.
     Yeni sınıf arkadaşlarını çok seviyor.
     9) Dökülen yaprakları topladı,çöp torbasına doldurdu.
     10) İçi neşeyle doldu taştı.
     İş Fiilleri;
     4)Okumak,
     6)Giymek,
     8)Sevmek,
     9)Toplamak-doldurmak.
     Oluş Fiilleri;
     1)Doğmak,
     3)Kokuşmak,
     5)Eskimek.
     Durum Fiilleri;
     2)Oturmak,
     7)Sevinmek,
     10)Dolup taşmak.
    7., Sınıf, Türkçe, Çalışma, Kitabı, Cevapları, 9-14

    7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 120-121-122-123-124-125-126-127-128-129-130-131
    Sayfa 120

    2. TKLİK KİŞİ--güzel-di-n güzel-miş-sin güzel-sin güzel-se-n

    1.ÇOKLUK KİŞİ--güzel-di-k güzel-mi-şiz güzel-iz-dir güzel-se-k

    2.ÇOKLUK KİŞİ--güzel-di-niz güzel-miş-siniz güzel-siniz-dir güzel-se-niz

    3.ÇOKLUK KİŞİ--güzel-di-ler güzel-miş-ler güzel-ler güzel-ler-se



    2.Bölüm

    2.duyulan geçmş z. 3.teklik kişi

    3.şart kipi 3.teklik kişi

    4.görülen geçmş z. 3.teklik kişi

    5.duyulan gemş zaman 3.teklik kişi

    6.şart kipi 3.teklik kişi

    7.görülen geçmş z. 3.teklik kişi

    8.geniş z. 3.teklik kişi

    9.geniş zaman 3.teklik kişi



    Sayfa 121

    anlatım özellikleri

    şairimiz tekrarlama, ikileme ve tekrarlanan dizeler kullanmıştır.

    tekrarlamaya örnek vericek olursak her dilde bir şarkı, her dudakta bir ışıkta tekrarlama vardır.ikilemede Kol kola , baş başa el ele yaşlışı gençidir. tekrarlanan dizeler mesut kelimesidir. turkeyarena.net



    ses özellikleri

    olmuş etmiş geçmiş gibi kelimelerde -mış -miş eki kullanılmıştır. gününde sokaklarda bşlarında kelimelerinde -da -de eki tekrarlar kullanılmıştır.



    2. Etkinlik

    1.kafasında şimşek çakmak

    2.eli kolu bağlı beklemek

    3.umudunu yitirmemek

    4.gözlerine inanamamak



    Sayfa 122

    2.Soru

    Şair tüm insanları mutlu görmek istiyor.

    3.Soru

    şiir bir başlık koysam dilek koyardım.Çünkü şair tüm insanları mutlu görmek istiyor.

    2.de

    1.emel= tek emelim kariyer sahibi olmaktı

    2.erdem=insanlar erdem sahibi olmak istiyorlarsa empati kurabilmelidir.

    3.dayatmak= bize bu işi dayatarak yaptırdı

    4.yoklamak= evin heryerini yokladı

    5.süzmek= elbisesini baştan aşağı süzdü



    3.C 2.D 3.C 4.A 5.B 6.B 7.A



    Sayfa 123

    SEVGİLİ MARY: bu mektubu sana fatih sutan mehmet i tanıtmak için yazıyorum.

    F.S.Mehmet İstanbulu fethederken 21 yaşındaydı.O zor durumlar karşısın da yenilmeyen bir padişahtı o akıllı zeki güçlü azimli zor karşısında yenilmeyen ve sana anlatamadığım bir sürü özelliği olan bir padişahtı. F.S.mehmet koca bizansı yok etmişti ama F.S.M. olmasaydı gemiler karadan yürütülmeyip istanbul alınamıyacaktı.

    işte F.S.M.sayfalara sığdıramadığım padişah.



    Sayfa 125

    I)

    Yavrusu B.D. Adı B.E. Adı

    Koyun Kuzu - Koç

    Kedi Enik - -

    Köpek Enik - -

    Manda Malak - -

    At Tay Kışrak Aygır

    Sığır Buzağı İnek Öküz

    Tavuk Civciv - Horoz

    Eşek Sıpa - -

    Keçi Oğlak - Teke



    II)

    Sinsidir.

    Amansız

    Yönseme

    Adet Edin-

    Katıksız

    Azılı

    Yaman



    Sayfa 126

    Katılma Nedeni:

    Bazı düşüncelerine katılıyorum çünkü: Yazarın dediği gibi alışkanlık bırakılması zor bir durumdur.

    Katılmama Nedenim:

    Suçu ailede bulmasına katılmıyorum çünkü birçok insan kötü alışkanlıkları aile dışında öğrenir ve aile buna çok fazla karşı koyamaz



    Sayfa 127

    2.Etkinlik

    Yarasını sarmak; Ona destek çıkmak

    Köşe bucak kaçmak: Saklanmak

    Medet ummak: Umutlu olmak

    Gönül telini titretmek: Duygulanmak



    Sayfa 128

    1.Metnin konusu alışkanlıklarımızdan vazgeçememizdir.

    2.Metinde ele alınan konu düşüncelerle derinleştirilmeye uygundur.

    3.Yazar, konuyu toplumsal ve ahlaki yönleriyle ele almıştır.

    4.Düşüncelerini nesnel yargılarla ifade etmiştir.

    5.Düşünceyi geliştirme yollarından tanık gösterme, karşılaştırma, örnekleme ve benzetme gibi yöntemlerden yararlanılmıştır. Bunların anlatıma olan etkisi anlatımı daha güçlendirmiştir.

    6.Yazarın anlatım planı içerisinde kendi kendine konuşuyormuş gibi yazılmıştır.

    7.Metinde verilmeye çalışılan ana düşünce; insanlar alışkanlıklarından vazgeçemez bu alışkanlıklar iyi de olsa kötü de olsa.

    8.Yazar bu metni bize alışkanlıklarımızdan vazgeçememizi daha iyi anlamamız için yazmış olabilir.



    4. Etkinlik

    Neşet Ertaşın hayatı



    1938 yılında kırşehirin çiçeklidağ ilçesine bağlı kırtıllar köyünde dünyaya gelmiştir.müzikle uğraşmaya başlamış ve büyük ün sağlamıştır.

    Eserleri: Baharı göremedim, az mı çektim, bahçada gül ağacı, böyle olurmu,canan doyulurmu, gel sevelim



    Sayfa 129

    5.Etkinlik

    Cahit zarifoğlu 1940 da ankarada doğdu.istanbul üniversitesi alman dili edebiyatı bölümünü bitirdi.öğrncilik yıllarında sırasıyla ilkokullarda öğretmen vekilliği,çeşitli gazete ve haftalık dergilerde çalıştı.1976 da trt genel müdür mütercim sekreteri görevine atandı.

    Zarifoğlu kendisine özgün şiirleriyle tanındı.yazarın işaret çocukları,yedi güzel adam,gülücük gibi şiir kitapları ile yürek dede va padişah,motorlu kuş gibi masal kitapları vardır.istanbul radyosunda denetçi olarak görev yaptığı sırada 7 haziran 1987 de vefat etti.



    Sayfa 130-131

    A)

    1.uzaktı

    2.küçükmüşüm

    3.güzeldir

    4.çalışkandır

    5.liderdir

    6.dedikoduymuş

    7.Ankara'dır

    8.kitaptı

    9.açıkmış

    10.üzgünüm

    11.tazeyse

    12.soğuksa

    13.incecikti

    14.ütüsüzmüş

    15.fırtınaydı

    B)

    1.Onun en sevdiği renk mormuş. (Öğrenilen Geçmiş Zaman-3. Tekil Şahıs)

    2.O önceden daha da güzeldi. (Görülen Geçmiş Zaman- 3. Tekil Şahıs)

    3.Türkiye'nin en kalabalık şehri İstanbul'dur. (Geniş Zaman-3. Tekil Şahıs)

    4.Eski resimlerde çok küçükmüşüm. (Öğrenilen Geçmiş Zaman-3. Tekil Şahıs)

    5.Gökyüzü masmaviydi. (Görülen Geçmiş Zaman-3. Tekil Şahıs)

    6.Sınavdan düşük not aldığı için üzgündü. (Görülen Geçmiş Zaman-3. Tekil Şahıs)

    7.Sınıf, Türkçe, Çalışma, Kitabı, 120-121-122-123-124-125-126-127-128-129-130-131


    7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 95-96-97-98-99-100-101-102-103-104

    Sayfa: 95

    1.çok

    2.hızlı

    3.çabuk

    4.kim

    5.bugün

    6.çok

    7.içeri

    8.hızlı hızlı

    9.çabuk

    10.fazla

    11.en

    12.dün-çok

    Sayfa 102

    1. Sükun

    2. Şakrak

    3. Erdem

    4. Kayıtsız

    5. Hançere

    6. Kayıtsız

    7. Gayrı

    8. Sükun

    9. İhtiras

    10. Erdem

    11. Semavi



    Sayfa 103

    1- neşe hankındaki düşünceler anlatılmaktadır

    2- yazar acıklama biçimine başvurmuştur

    3- öznel yarqılar daha ön plandadır

    4- düşüncelerini tanımlama, benzetme ve karşılaştırma yollarıyla geliştirilmiştir .



    Sayfa 104

    Boşlukları sırasıyla

    1- qüneşli bir hava qibidir

    2- hem kendi için hemde başkaları için aydınlık vericidir

    3- neşe

    4- ikiside yeni bir oluşu ve tazeliqi müjdeler

    5- gözü yaşarmayan

    6- kuru topraklar



    3. etkinlik

    Benzetilen : Güneşli Hava

    Benzeme Yönü : Hem kendi hem başkası için aydınlık vericidir .

    Benzeyen : Neşe

    Benzeme yönü : İkisi de yeni bir doğuşu ve taze bir oluşu müjdeler . İkisi de bir müddet sonra söner , kaybolur .

    Benzeyen : ___

    Benzetilen : Ağlamayanlar



    4. etkinlik

    neşe bahara benzer

    umutsuz hayatı yeniden canlandırır

    kötü şeyler nese ile kalpten silinirler



    Sayfa 125

    I)

    Yavrusu B.D. Adı B.E. Adı

    Koyun Kuzu - Koç

    Kedi Enik - -

    Köpek Enik - -

    Manda Malak - -

    At Tay Kışrak Aygır

    Sığır Buzağı İnek Öküz

    Tavuk Civciv - Horoz

    Eşek Sıpa - -

    Keçi Oğlak - Teke



    II)

    Sinsidir.

    Amansız

    Yönseme

    Adet Edin-

    Katıksız

    Azılı

    Yaman



    Sayfa 126

    Katılma Nedeni:

    Bazı düşüncelerine katılıyorum çünkü: Yazarın dediği gibi alışkanlık bırakılması zor bir durumdur.

    Katılmama Nedenim:

    Suçu ailede bulmasına katılmıyorum çünkü birçok insan kötü alışkanlıkları aile dışında öğrenir ve aile buna çok fazla karşı koyamaz



    Sayfa 127

    2.Etkinlik

    Yarasını sarmak; Ona destek çıkmak

    Köşe bucak kaçmak: Saklanmak

    Medet ummak: Umutlu olmak

    Gönül telini titretmek: Duygulanmak



    Sayfa 128

    1.Metnin konusu alışkanlıklarımızdan vazgeçememizdir.

    2.Metinde ele alınan konu düşüncelerle derinleştirilmeye uygundur.

    3.Yazar, konuyu toplumsal ve ahlaki yönleriyle ele almıştır.

    4.Düşüncelerini nesnel yargılarla ifade etmiştir.

    5.Düşünceyi geliştirme yollarından tanık gösterme, karşılaştırma, örnekleme ve benzetme gibi yöntemlerden yararlanılmıştır. Bunların anlatıma olan etkisi anlatımı daha güçlendirmiştir.

    6.Yazarın anlatım planı içerisinde kendi kendine konuşuyormuş gibi yazılmıştır.

    7.Metinde verilmeye çalışılan ana düşünce; insanlar alışkanlıklarından vazgeçemez bu alışkanlıklar iyi de olsa kötü de olsa.

    8.Yazar bu metni bize alışkanlıklarımızdan vazgeçememizi daha iyi anlamamız için yazmış olabilir.



    4. Etkinlik

    Neşet Ertaşın hayatı



    1938 yılında kırşehirin çiçeklidağ ilçesine bağlı kırtıllar köyünde dünyaya gelmiştir.müzikle uğraşmaya başlamış ve büyük ün sağlamıştır.

    Eserleri: Baharı göremedim, az mı çektim, bahçada gül ağacı, böyle olurmu,canan doyulurmu, gel sevelim



    Sayfa 129

    5.Etkinlik

    Cahit zarifoğlu 1940 da ankarada doğdu.istanbul üniversitesi alman dili edebiyatı bölümünü bitirdi.öğrncilik yıllarında sırasıyla ilkokullarda öğretmen vekilliği,çeşitli gazete ve haftalık dergilerde çalıştı.1976 da trt genel müdür mütercim sekreteri görevine atandı.

    Zarifoğlu kendisine özgün şiirleriyle tanındı.yazarın işaret çocukları,yedi güzel adam,gülücük gibi şiir kitapları ile yürek dede va padişah,motorlu kuş gibi masal kitapları vardır.istanbul radyosunda denetçi olarak görev yaptığı sırada 7 haziran 1987 de vefat etti.



    Sayfa 130-131

    A)

    1.uzaktı

    2.küçükmüşüm

    3.güzeldir

    4.çalışkandır

    5.liderdir

    6.dedikoduymuş

    7.Ankara'dır

    8.kitaptı

    9.açıkmış

    10.üzgünüm

    11.tazeyse

    12.soğuksa

    13.incecikti

    14.ütüsüzmüş

    15.fırtınaydı

    B)

    1.Onun en sevdiği renk mormuş. (Öğrenilen Geçmiş Zaman-3. Tekil Şahıs)

    2.O önceden daha da güzeldi. (Görülen Geçmiş Zaman- 3. Tekil Şahıs)

    3.Türkiye'nin en kalabalık şehri İstanbul'dur. (Geniş Zaman-3. Tekil Şahıs)

    4.Eski resimlerde çok küçükmüşüm. (Öğrenilen Geçmiş Zaman-3. Tekil Şahıs)

    5.Gökyüzü masmaviydi. (Görülen Geçmiş Zaman-3. Tekil Şahıs)

    6.Sınavdan düşük not aldığı için üzgündü. (Görülen Geçmiş Zaman-3. Tekil Şahıs)
    7.Sınıf, Türkçe, Çalışma, Kitabı, 95-96-97-98-99-100-101-102-103-104

    0 yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2010 aygunhoca
    Sponsored by : Fastoyun