7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları 110-111-112-113-114-115-116-117-118-119-120

Posted on
  • 27 Aralık 2012 Perşembe
  • by
  • çalışma kitabı cevapları
  • in
  • Etiketler:

  • 7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları 110-111-112-113-114-115-116-117-118-119-120
     Sayfa 110
     2.Etkinlik
     boy ölçüşmek = yarışmak
     harcanıp gitmek = manevi yönde kötü duruma düşmek
     yere sermek = kötü bir duruma sokmak , yenmek
     punduna getirmek = bir şeyi yapmak için uygun zamanı seçmek
     dillere destan olmak = bir olay veya nitelik halk arasında yayılmak

    Sayfa 111
     3.Etkinlik
     paragraf= güreşin temeli kol gücü ve akıl gücüdür.pehlivanlar güreşerek madalya ve kuşak kazanırlar.
     5.Etkinlik
     güreşin temeli kol ve akıl gücüdür.
     güreş yiğitçe ve kardeşçe bir oyundur.
     güreş beden gücünden çok akıl gücüne dayanır.

    Sayfa 113
     1-y
     2-d
     3-y
     4-d
     5-y
     6-d
     7-d
     8-d
     9-y
     10-y

    Sayfa 115
     1.Etkinlik
     ağır aksak:yavaşca-hızlıca-ağır
     yokalmak:kontrol etmek-bakmamak-araştırmak
     kurcalamak:dokunmak:dokunmamak :karıştırmak
     fersiz:solgun: parlak:ısıksız
     çelimsiz:gücsüz:güçlü kuvvetli:zayıf
     süzmek:arındırmak:????:süzülmek
     süzülmek:????=????=koymak
     canlanmak:dinçleşmek:güç kazanmak:kuvvetlenmek
     tuhaf:garip:sıradan:farklı

    Sayfa 116
     Benim anneanneme babaanneme ve dedeme karşı taşıdığım duygularım:
     Mutluluk
     Üzüntü
     Sevinç

    Benim ve torunun sahip olduğu ortak duygularımız:
     Güvenmek
     Mutluluk
     Sabırsız
     Kaygılı

    Torunun dedesine karşı taşıdığı duyguları:
     Üzüntülü
     Sevgisi
     Saygısı

    3.Etkinlik
     dedemi seviyorum çünkü ona güveniyorum, onla eğleniyorum, onun öğütlerini dinliyorum.
     (Dedem için kaygılanıyorum çünkü her an onu kaybedebilirim oyun oynamak istemem)

    Sayfa 118 Koza Yayınları
     5. Etkinlik
     metnin ana düşüncesi=insanlar sevdiklerini hiç bir zaman kaybetmek istemezler.Onları kaybetmekten korkarlar
     metnin yardımcı düşüncesi=yaşlılar hayatımızın bir parçasıdır.Aile bireylerimiz bizim için çok önemlilerdir.

    6.Etkinlik
     dedem hiç ölmesin o benim için çok önemli ve çok değerli.

    7.Etkinlik
     şiir mine en sonundaki cümle de n’eyledi
     2.10′uncu 2008′de
     3.türkiye’
     4.aslı’da odtü’den
     5.19.30′da
     6.sözlüğün’de
     7.hanım’ın
     8.yanlış yok
     9.yanlış yok

    Sayfa 120
     2.TKLİK KİŞİ–güzel-di-n güzel-miş-sin güzel-sin güzel-se-n
     1.ÇOKLUK KİŞİ–güzel-di-k güzel-mi-şiz güzel-iz-dir güzel-se-k
     2.ÇOKLUK KİŞİ–güzel-di-niz güzel-miş-siniz güzel-siniz-dir güzel-se-niz
     3.ÇOKLUK KİŞİ–güzel-di-ler güzel-miş-ler güzel-ler güzel-ler-se

    7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 120-121-122-123-124-125-126-127-128-129-130-131
     Sayfa 120
     2. TKLİK KİŞİ–güzel-di-n güzel-miş-sin güzel-sin güzel-se-n
     1.ÇOKLUK KİŞİ–güzel-di-k güzel-mi-şiz güzel-iz-dir güzel-se-k
     2.ÇOKLUK KİŞİ–güzel-di-niz güzel-miş-siniz güzel-siniz-dir güzel-se-niz
     3.ÇOKLUK KİŞİ–güzel-di-ler güzel-miş-ler güzel-ler güzel-ler-se

    2.Bölüm
     2.duyulan geçmş z. 3.teklik kişi
     3.şart kipi 3.teklik kişi
     4.görülen geçmş z. 3.teklik kişi
     5.duyulan gemş zaman 3.teklik kişi
     6.şart kipi 3.teklik kişi
     7.görülen geçmş z. 3.teklik kişi
     8.geniş z. 3.teklik kişi
     9.geniş zaman 3.teklik kişi

    Sayfa 121
     anlatım özellikleri
     şairimiz tekrarlama, ikileme ve tekrarlanan dizeler kullanmıştır.
     tekrarlamaya örnek vericek olursak her dilde bir şarkı, her dudakta bir ışıkta tekrarlama vardır.ikilemede Kol kola , baş başa el ele yaşlışı gençidir. tekrarlanan dizeler mesut kelimesidir. turkeyarena.net

    ses özellikleri
     olmuş etmiş geçmiş gibi kelimelerde -mış -miş eki kullanılmıştır. gününde sokaklarda bşlarında kelimelerinde -da -de eki tekrarlar kullanılmıştır.

    2. Etkinlik
     1.kafasında şimşek çakmak
     2.eli kolu bağlı beklemek
     3.umudunu yitirmemek
     4.gözlerine inanamamak

    Sayfa 122
     2.Soru
     Şair tüm insanları mutlu görmek istiyor.
     3.Soru
     şiir bir başlık koysam dilek koyardım.Çünkü şair tüm insanları mutlu görmek istiyor.
     2.de
     1.emel= tek emelim kariyer sahibi olmaktı
     2.erdem=insanlar erdem sahibi olmak istiyorlarsa empati kurabilmelidir.
     3.dayatmak= bize bu işi dayatarak yaptırdı
     4.yoklamak= evin heryerini yokladı
     5.süzmek= elbisesini baştan aşağı süzdü

    3.C 2.D 3.C 4.A 5.B 6.B 7.A

    Sayfa 123
     SEVGİLİ MARY: bu mektubu sana fatih sutan mehmet i tanıtmak için yazıyorum.
     F.S.Mehmet İstanbulu fethederken 21 yaşındaydı.O zor durumlar karşısın da yenilmeyen bir padişahtı o akıllı zeki güçlü azimli zor karşısında yenilmeyen ve sana anlatamadığım bir sürü özelliği olan bir padişahtı. F.S.mehmet koca bizansı yok etmişti ama F.S.M. olmasaydı gemiler karadan yürütülmeyip istanbul alınamıyacaktı.
     işte F.S.M.sayfalara sığdıramadığım padişah.

    Sayfa 125
     I)
     Yavrusu B.D. Adı B.E. Adı
     Koyun Kuzu – Koç
     Kedi Enik – -
     Köpek Enik – -
     Manda Malak – -
     At Tay Kışrak Aygır
     Sığır Buzağı İnek Öküz
     Tavuk Civciv – Horoz
     Eşek Sıpa – -
     Keçi Oğlak – Teke

    II)
     Sinsidir.
     Amansız
     Yönseme
     Adet Edin-
     Katıksız
     Azılı
     Yaman

    Sayfa 126
     Katılma Nedeni:
     Bazı düşüncelerine katılıyorum çünkü: Yazarın dediği gibi alışkanlık bırakılması zor bir durumdur.
     Katılmama Nedenim:
     Suçu ailede bulmasına katılmıyorum çünkü birçok insan kötü alışkanlıkları aile dışında öğrenir ve aile buna çok fazla karşı koyamaz

    Sayfa 127
     2.Etkinlik
     Yarasını sarmak; Ona destek çıkmak
     Köşe bucak kaçmak: Saklanmak
     Medet ummak: Umutlu olmak
     Gönül telini titretmek: Duygulanmak

    Sayfa 128
     1.Metnin konusu alışkanlıklarımızdan vazgeçememizdir.
     2.Metinde ele alınan konu düşüncelerle derinleştirilmeye uygundur.
     3.Yazar, konuyu toplumsal ve ahlaki yönleriyle ele almıştır.
     4.Düşüncelerini nesnel yargılarla ifade etmiştir.
     5.Düşünceyi geliştirme yollarından tanık gösterme, karşılaştırma, örnekleme ve benzetme gibi yöntemlerden yararlanılmıştır. Bunların anlatıma olan etkisi anlatımı daha güçlendirmiştir.
     6.Yazarın anlatım planı içerisinde kendi kendine konuşuyormuş gibi yazılmıştır.
     7.Metinde verilmeye çalışılan ana düşünce; insanlar alışkanlıklarından vazgeçemez bu alışkanlıklar iyi de olsa kötü de olsa.
     8.Yazar bu metni bize alışkanlıklarımızdan vazgeçememizi daha iyi anlamamız için yazmış olabilir.

    4. Etkinlik
     Neşet Ertaşın hayatı

    1938 yılında kırşehirin çiçeklidağ ilçesine bağlı kırtıllar köyünde dünyaya gelmiştir.müzikle uğraşmaya başlamış ve büyük ün sağlamıştır.
     Eserleri: Baharı göremedim, az mı çektim, bahçada gül ağacı, böyle olurmu,canan doyulurmu, gel sevelim

    Sayfa 129
     5.Etkinlik
     Cahit zarifoğlu 1940 da ankarada doğdu.istanbul üniversitesi alman dili edebiyatı bölümünü bitirdi.öğrncilik yıllarında sırasıyla ilkokullarda öğretmen vekilliği,çeşitli gazete ve haftalık dergilerde çalıştı.1976 da trt genel müdür mütercim sekreteri görevine atandı.
     Zarifoğlu kendisine özgün şiirleriyle tanındı.yazarın işaret çocukları,yedi güzel adam,gülücük gibi şiir kitapları ile yürek dede va padişah,motorlu kuş gibi masal kitapları vardır.istanbul radyosunda denetçi olarak görev yaptığı sırada 7 haziran 1987 de vefat etti.

    Sayfa 130-131
     A)
     1.uzaktı
     2.küçükmüşüm
     3.güzeldir
     4.çalışkandır
     5.liderdir
     6.dedikoduymuş
     7.Ankara’dır
     8.kitaptı
     9.açıkmış
     10.üzgünüm
     11.tazeyse
     12.soğuksa
     13.incecikti
     14.ütüsüzmüş
     15.fırtınaydı
     B)
     1.Onun en sevdiği renk mormuş. (Öğrenilen Geçmiş Zaman-3. Tekil Şahıs)
     2.O önceden daha da güzeldi. (Görülen Geçmiş Zaman- 3. Tekil Şahıs)
     3.Türkiye’nin en kalabalık şehri İstanbul’dur. (Geniş Zaman-3. Tekil Şahıs)
     4.Eski resimlerde çok küçükmüşüm. (Öğrenilen Geçmiş Zaman-3. Tekil Şahıs)
     5.Gökyüzü masmaviydi. (Görülen Geçmiş Zaman-3. Tekil Şahıs)
     6.Sınavdan düşük not aldığı için üzgündü. (Görülen Geçmiş Zaman-3. Tekil Şahıs)

    7.sınıf, Türkçe, çalışma kitabı, cevapları, 110 'la, 120, arası cevaplar

    0 yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2010 aygunhoca
    Sponsored by : Fastoyun