7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları 110-111-112-113-114-115-116-117-118-119-120
Posted on 27 Aralık 2012 Perşembe by çalışma kitabı cevapları in
Etiketler:
7. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları
7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları 110-111-112-113-114-115-116-117-118-119-120
Sayfa 110
2.Etkinlik
boy ölçüşmek = yarışmak
harcanıp gitmek = manevi yönde kötü duruma düşmek
yere sermek = kötü bir duruma sokmak , yenmek
punduna getirmek = bir şeyi yapmak için uygun zamanı seçmek
dillere destan olmak = bir olay veya nitelik halk arasında yayılmak
Sayfa 111
3.Etkinlik
paragraf= güreşin temeli kol gücü ve akıl gücüdür.pehlivanlar güreşerek madalya ve kuşak kazanırlar.
5.Etkinlik
güreşin temeli kol ve akıl gücüdür.
güreş yiğitçe ve kardeşçe bir oyundur.
güreş beden gücünden çok akıl gücüne dayanır.
Sayfa 113
1-y
2-d
3-y
4-d
5-y
6-d
7-d
8-d
9-y
10-y
Sayfa 115
1.Etkinlik
ağır aksak:yavaşca-hızlıca-ağır
yokalmak:kontrol etmek-bakmamak-araştırmak
kurcalamak:dokunmak:dokunmamak :karıştırmak
fersiz:solgun: parlak:ısıksız
çelimsiz:gücsüz:güçlü kuvvetli:zayıf
süzmek:arındırmak:????:süzülmek
süzülmek:????=????=koymak
canlanmak:dinçleşmek:güç kazanmak:kuvvetlenmek
tuhaf:garip:sıradan:farklı
Sayfa 116
Benim anneanneme babaanneme ve dedeme karşı taşıdığım duygularım:
Mutluluk
Üzüntü
Sevinç
Benim ve torunun sahip olduğu ortak duygularımız:
Güvenmek
Mutluluk
Sabırsız
Kaygılı
Torunun dedesine karşı taşıdığı duyguları:
Üzüntülü
Sevgisi
Saygısı
3.Etkinlik
dedemi seviyorum çünkü ona güveniyorum, onla eğleniyorum, onun öğütlerini dinliyorum.
(Dedem için kaygılanıyorum çünkü her an onu kaybedebilirim oyun oynamak istemem)
Sayfa 118 Koza Yayınları
5. Etkinlik
metnin ana düşüncesi=insanlar sevdiklerini hiç bir zaman kaybetmek istemezler.Onları kaybetmekten korkarlar
metnin yardımcı düşüncesi=yaşlılar hayatımızın bir parçasıdır.Aile bireylerimiz bizim için çok önemlilerdir.
6.Etkinlik
dedem hiç ölmesin o benim için çok önemli ve çok değerli.
7.Etkinlik
şiir mine en sonundaki cümle de n’eyledi
2.10′uncu 2008′de
3.türkiye’
4.aslı’da odtü’den
5.19.30′da
6.sözlüğün’de
7.hanım’ın
8.yanlış yok
9.yanlış yok
Sayfa 120
2.TKLİK KİŞİ–güzel-di-n güzel-miş-sin güzel-sin güzel-se-n
1.ÇOKLUK KİŞİ–güzel-di-k güzel-mi-şiz güzel-iz-dir güzel-se-k
2.ÇOKLUK KİŞİ–güzel-di-niz güzel-miş-siniz güzel-siniz-dir güzel-se-niz
3.ÇOKLUK KİŞİ–güzel-di-ler güzel-miş-ler güzel-ler güzel-ler-se
7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı 120-121-122-123-124-125-126-127-128-129-130-131
Sayfa 120
2. TKLİK KİŞİ–güzel-di-n güzel-miş-sin güzel-sin güzel-se-n
1.ÇOKLUK KİŞİ–güzel-di-k güzel-mi-şiz güzel-iz-dir güzel-se-k
2.ÇOKLUK KİŞİ–güzel-di-niz güzel-miş-siniz güzel-siniz-dir güzel-se-niz
3.ÇOKLUK KİŞİ–güzel-di-ler güzel-miş-ler güzel-ler güzel-ler-se
2.Bölüm
2.duyulan geçmş z. 3.teklik kişi
3.şart kipi 3.teklik kişi
4.görülen geçmş z. 3.teklik kişi
5.duyulan gemş zaman 3.teklik kişi
6.şart kipi 3.teklik kişi
7.görülen geçmş z. 3.teklik kişi
8.geniş z. 3.teklik kişi
9.geniş zaman 3.teklik kişi
Sayfa 121
anlatım özellikleri
şairimiz tekrarlama, ikileme ve tekrarlanan dizeler kullanmıştır.
tekrarlamaya örnek vericek olursak her dilde bir şarkı, her dudakta bir ışıkta tekrarlama vardır.ikilemede Kol kola , baş başa el ele yaşlışı gençidir. tekrarlanan dizeler mesut kelimesidir. turkeyarena.net
ses özellikleri
olmuş etmiş geçmiş gibi kelimelerde -mış -miş eki kullanılmıştır. gününde sokaklarda bşlarında kelimelerinde -da -de eki tekrarlar kullanılmıştır.
2. Etkinlik
1.kafasında şimşek çakmak
2.eli kolu bağlı beklemek
3.umudunu yitirmemek
4.gözlerine inanamamak
Sayfa 122
2.Soru
Şair tüm insanları mutlu görmek istiyor.
3.Soru
şiir bir başlık koysam dilek koyardım.Çünkü şair tüm insanları mutlu görmek istiyor.
2.de
1.emel= tek emelim kariyer sahibi olmaktı
2.erdem=insanlar erdem sahibi olmak istiyorlarsa empati kurabilmelidir.
3.dayatmak= bize bu işi dayatarak yaptırdı
4.yoklamak= evin heryerini yokladı
5.süzmek= elbisesini baştan aşağı süzdü
3.C 2.D 3.C 4.A 5.B 6.B 7.A
Sayfa 123
SEVGİLİ MARY: bu mektubu sana fatih sutan mehmet i tanıtmak için yazıyorum.
F.S.Mehmet İstanbulu fethederken 21 yaşındaydı.O zor durumlar karşısın da yenilmeyen bir padişahtı o akıllı zeki güçlü azimli zor karşısında yenilmeyen ve sana anlatamadığım bir sürü özelliği olan bir padişahtı. F.S.mehmet koca bizansı yok etmişti ama F.S.M. olmasaydı gemiler karadan yürütülmeyip istanbul alınamıyacaktı.
işte F.S.M.sayfalara sığdıramadığım padişah.
Sayfa 125
I)
Yavrusu B.D. Adı B.E. Adı
Koyun Kuzu – Koç
Kedi Enik – -
Köpek Enik – -
Manda Malak – -
At Tay Kışrak Aygır
Sığır Buzağı İnek Öküz
Tavuk Civciv – Horoz
Eşek Sıpa – -
Keçi Oğlak – Teke
II)
Sinsidir.
Amansız
Yönseme
Adet Edin-
Katıksız
Azılı
Yaman
Sayfa 126
Katılma Nedeni:
Bazı düşüncelerine katılıyorum çünkü: Yazarın dediği gibi alışkanlık bırakılması zor bir durumdur.
Katılmama Nedenim:
Suçu ailede bulmasına katılmıyorum çünkü birçok insan kötü alışkanlıkları aile dışında öğrenir ve aile buna çok fazla karşı koyamaz
Sayfa 127
2.Etkinlik
Yarasını sarmak; Ona destek çıkmak
Köşe bucak kaçmak: Saklanmak
Medet ummak: Umutlu olmak
Gönül telini titretmek: Duygulanmak
Sayfa 128
1.Metnin konusu alışkanlıklarımızdan vazgeçememizdir.
2.Metinde ele alınan konu düşüncelerle derinleştirilmeye uygundur.
3.Yazar, konuyu toplumsal ve ahlaki yönleriyle ele almıştır.
4.Düşüncelerini nesnel yargılarla ifade etmiştir.
5.Düşünceyi geliştirme yollarından tanık gösterme, karşılaştırma, örnekleme ve benzetme gibi yöntemlerden yararlanılmıştır. Bunların anlatıma olan etkisi anlatımı daha güçlendirmiştir.
6.Yazarın anlatım planı içerisinde kendi kendine konuşuyormuş gibi yazılmıştır.
7.Metinde verilmeye çalışılan ana düşünce; insanlar alışkanlıklarından vazgeçemez bu alışkanlıklar iyi de olsa kötü de olsa.
8.Yazar bu metni bize alışkanlıklarımızdan vazgeçememizi daha iyi anlamamız için yazmış olabilir.
4. Etkinlik
Neşet Ertaşın hayatı
1938 yılında kırşehirin çiçeklidağ ilçesine bağlı kırtıllar köyünde dünyaya gelmiştir.müzikle uğraşmaya başlamış ve büyük ün sağlamıştır.
Eserleri: Baharı göremedim, az mı çektim, bahçada gül ağacı, böyle olurmu,canan doyulurmu, gel sevelim
Sayfa 129
5.Etkinlik
Cahit zarifoğlu 1940 da ankarada doğdu.istanbul üniversitesi alman dili edebiyatı bölümünü bitirdi.öğrncilik yıllarında sırasıyla ilkokullarda öğretmen vekilliği,çeşitli gazete ve haftalık dergilerde çalıştı.1976 da trt genel müdür mütercim sekreteri görevine atandı.
Zarifoğlu kendisine özgün şiirleriyle tanındı.yazarın işaret çocukları,yedi güzel adam,gülücük gibi şiir kitapları ile yürek dede va padişah,motorlu kuş gibi masal kitapları vardır.istanbul radyosunda denetçi olarak görev yaptığı sırada 7 haziran 1987 de vefat etti.
Sayfa 130-131
A)
1.uzaktı
2.küçükmüşüm
3.güzeldir
4.çalışkandır
5.liderdir
6.dedikoduymuş
7.Ankara’dır
8.kitaptı
9.açıkmış
10.üzgünüm
11.tazeyse
12.soğuksa
13.incecikti
14.ütüsüzmüş
15.fırtınaydı
B)
1.Onun en sevdiği renk mormuş. (Öğrenilen Geçmiş Zaman-3. Tekil Şahıs)
2.O önceden daha da güzeldi. (Görülen Geçmiş Zaman- 3. Tekil Şahıs)
3.Türkiye’nin en kalabalık şehri İstanbul’dur. (Geniş Zaman-3. Tekil Şahıs)
4.Eski resimlerde çok küçükmüşüm. (Öğrenilen Geçmiş Zaman-3. Tekil Şahıs)
5.Gökyüzü masmaviydi. (Görülen Geçmiş Zaman-3. Tekil Şahıs)
6.Sınavdan düşük not aldığı için üzgündü. (Görülen Geçmiş Zaman-3. Tekil Şahıs)
7.sınıf, Türkçe, çalışma kitabı, cevapları, 110 'la, 120, arası cevaplar
Etiketler:
7. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder