Edebiyat dersi 9. Sınıf 135-192 arası cevaplar

Posted on
  • 5 Aralık 2011 Pazartesi
  • by
  • çalışma kitabı cevapları
  • in
  • Etiketler:

  • sayfa 135

    1- devleti bir kişi yönetiyormuş, ölümlü olduklarına inanıyorlarmış Allah'a inandıkları sonuçlarına ulaşabiliriz
    sayfa 136

    5- tema: aşk için herşey yapılır 6- a) ilahi bakış açısı b) herkes kendi dininden kişiyle evlenir TABLO sırasıyla yazıyorum kerem: tiptir. iyi biri, dinamik, keremin sürekli aslıyı araması, var, var, farkında, olmaz aslı: tiptir. iyi, güzel biri, dinamik, aslının anne ve babasıyla kaçması, var, var, farkında, olmaz

    sayfa 135 ve 136

    1-birinci cümle: halk hikayelerinin gerçekliğe bakışını ** dilini anlatan sosyal bir gerçekliği anlatır. 2.**3. cümle: dönemin dini değerlere ** kutsal kişilere nasıl bakıldğını gösterir. 2- birnci cümle:cümle hikayenin hangi zamanda anlatıldığını net bir şekilde göstermez. 3- kerem ile aslı metindeki mekanlar hikayedeki olayların mekanla birlikte değişebileceğini göstermektedir. 4- " yorgun argın dünyasından geçti öyle bir aleme göçtü ki rüya alemi mi desem mana alemi mi desem,ne desem;ak saçlı bir pir yamacına dikilip eğitti. 5- metindeki temel çatışma iyi kötü arasındadır.metnin teması aşıkların kawuşmasını hiçbir gücün engelleyemeyeceğidir.bu tema yani aşk ** aşıkların kawuşmaları türk edebiyatında çok kullanılmştır. 6-a: verilen örneklerden hareketle anlatıcının olaylar ** kahramanlarla ilgili her türlü bilgiye sahip olduğunu anlatıcı kendine göre hızlandırıp yawaşlattığını söleyebiliriz. b: bu ifadelerden hareketle halk hikayelerinin kuşaktan kuşağa sözlü olarak aktarılmasını göstermesidir 7- iki metinde de olağanüstü olaylara yer **rilir. * iki metinde de döneme ait özellikler tespit edilmektedir. * iki metinde de ilahi bakış açısı kullanılmıştır. * iki metinde sözlü bir geleneğin mahsülüdür. 8- halk hikayelerinde şiirsel ** halkın anlayacağı bir dil kullanılmıştır. 9- bu ifadeler metindeki anlamın oluşmasını sağlamaktadır. 10- her iki tipte aşkı için herşeyi göze alan gerçek aşık tipleridir. *kerem dinamik aslı durağandır. *hikayenin her bölümü *kerem olumsuz aslı olumsuz *farklıdır *kerem ailesinin etkisi wardır *kerem farkındadır aslı farkındadır *hayır olamz 11- türk edebiyatı bu özelliğe sahip ilk "Dede Korkut" hikayeleridr.genellikle aşk ** dini konular işlenir.özellikle koşma şeklinde olur.
    sayfa 140

    1-HARNAME'deki olay ve olay örgüsü şunlardır: *eşeği tanıtılması *eşeğin sahibinin onu serebest bırakması *eşeğin otlağa gitmesi,orada otlayan öküzleri görmesi *eşeği pir eşeğe gitmesi *eşeğin buğday tarlasına gitmesi *tarla sahibinin eşeği görmesi *eşeğin pir eşekle karşılaşması 2-harnamede belirli bir zaman ve mekan ifadesi yoktur.Mesevide ''birgün'' şeklinde bir zaman ve ''otlak buğday tarlası'' şeklinde de mekan ifadeleri vardır.bu durumda mesnevideki zamanın ve mekanın belirsiz olduğunu göstermektedir 3-harnamedeki kahraman eşek,eşek sahibi,pir eşek ve tarla sahibidir.bu kahraman ve bunların etrafında şekillenen olay örgüsü doğal gerçeklikle ilişkilidir.şair yaşadığı olaylarla ilişkilendirilirse,kendisi yerine eşeği hükümdaryerine eşeğin sahibini,pir eşeği mürşidi,tarla sahibini ise köylüler veya eşkiyalar için sembol olarak kullanmıştır. 4-harnamedeki temel çatışma ''adalet-adaletsizlik''çatışmasıdır.metnin teması ise''elindeki ile yetinmek''tir. 5-metindeki tema ve tema etrafında şekillenen olaylar,sosyal hayattaki bireylerin ellerindekilerle yerinme,onlara rıza gösterme,daha fazlasını elde etmekiçin birtakım yollara sapma ilkeleriyle örtüşmektedir. 6-mesnevi nazım şeklinin özellikleri şunlardır: *nazım birimi beyittir *aruz ölçüsü kullanılır.aruzu kısa kalıpları kullaılır. *her beyit kendi arasında kafiyelidir *sembolik tarzda yazılır *olay örgüsü,kişiler,zaman, ve mekan unsurlaı bulunur. 7-harnamenin yazılış amacı yaşanan bazı olayları edebi bir biçimde ifade etmektedir.bu nedenle eserde,şiir dilinin ifade biçimleri kullanılmıştır.mesnevinin şiirle benzer yönleri,ritim,ahenk ve yapı unsurlarıdır.mesnevinin şiirden farklı yönleri ise olay örgüsü ve bu olay örgüsüne bağlı kişiler,zaman ve mekan unsurlarının bulunmasıdır. 8-harnemede kahraman olarak eşek ve öküzün seçilmesi birbiriyle kıyaslanabilecek farklarının olmasındandır.bu farklılık etkenlerle yetinme teması ve onun etrafında gelişen olay örgüsüyle,elindekilere rıza göstermeyen eşek ve eşekten üstün olan öküzün eksiklik ve fazlalıkları üzerine kurulmuştur. 9-verilen beyitlerin ilki kahramanların halini ve ruh durumunu bilen''ilahi bakış açısına sahip bir anlatıcıya;ikinci beyit ise kahraman ağzından yazıldığı için ''kahraman anlatıcının bakış açısı''na sahiptir. 10-anlatıcı olay örgüsünü oluşturmada ve kahramanların ruh hallerini yansıtmada etkilidir. 12-beyitlerdeki ''ılduz'' sözcüğü günümüzde yıldız şeklini almıştır.yıldız sözcüğü baht talih anlamındadır. şairde beyitte bizim acaba bahtımız talihimiz yokmudur anlamında kullanmıştır. 13-harnamede şeyhi'nin yaşadığı bir olay sembolik olarak anltılmıştır.şair döneminin mesnevi nazım şeklini kullanan şirlerin en ustasındandır.mutasavvuf olmasına karşın tasavvufi unsur kullnmamıştır.rahat ve lirik bir söyleyişi vardır.şiirlerinin nükte dolu olduğunu ''şeyhi uzatma nalevüahün nüktedandır bilür şahan-şahün''beyitiyle ifade edilmiştir. 14-şeyhi'nin sembolik anlatımı tercih etmesi hem durumnu hem de sosyal eşitlik konusunu daha rahat ve etkili,aynı zamanda edebi ve dikkat çekici bir tarzda ifade etmek istemesindendir…
    sayfa 146

    Köy hocası:karakterdir. iyi, yardımsever, çalışkan dinamik yakalamaya çalışması olumsuz var var farkında olabilir sığırtmaç:karakterdir. ürkek, meraklı, yabani dinamik kaçmaya çalışması olumsuz var var farkında olabilir
    sayfa 154

    1)Halk edebiyatıdır 2)ilgisi vardır.bulunduğu toplumdan etkilenir 3)çok karışıktı yapamadım ÖLÇME DEĞERLENDİRME 1) D,D 2)Kahraman 3)A 4)E
    Sayfa 156,157,158

    ELEKTRA -Trajedidir. Trajedinin Özellikleri -Konularını tarihten ya da mitolojiden alır.Eskİ Yunan ve Latin tarihi -Kişiler soylu kimseler olur.(kral,kraliçe,vs..) -Baştan sona ciddi bir hava içinde geçer -Trajediler mazmundur. -Trajediler aynı mekanda geçer yaşanalar 24 saat içinde anlatılır. -Üç birlik kuralı uygulanır.(olay,yer,zaman akla gelir.) -Vurma,kırma ,öldürme gibi olaylara seyircinin gözü önünde yer verilmez.Bunlar dışarıda gerçekleştirilir sahne haberi ulaşır. -Diyalog vekorudan oluşur. -Koro kadınlar ve ihtiyarlardan oluşur. -Erdem ve ahlak önemlidir. -Beş bölümden oluşur.Perde yoktur.Kesintisiz oynanır.Perdenin yerini koro tutar. CİMRİ -Komedidir. Komedinin Özellikleri -Konularını çağdaş toplumdan ve günlük hayattan alır. -Argo kelimeler kullanılabilir. -Vurma,yaralanma gibi olaylara sahnede yer verilir. -Diyalog ve koro bölümlerinden oluşur. -Mazmundur. -Kesintisiz oynanır. -Üç birlik kuralı uygulanır. -Beş bölümden oluşur. Trajedi ve komedinin ortak yönleri -Mazmundur. -Kesintisiz oynanır. -Üç birlik kuralı uygulanır. -Beş bölümden oluşur. Trajedi ve komedinin farklı yönleri -Komedide vurma kırma gibi olaylar sahne içinde canlandırılır. -Trajedide canlandırılmaz. HAMLET -Dramdır. Dramın Özellikleri -Konularını günlük hayattan alır. -Oyunda acıklı ve gülünç olaylar bir arada verilir. -Nazım ya da nesir biçimde yazılır. -Kahramanlar her tabakadan seçilebilir. -Üç birlik kuralına uyma zorumluluğu yoktur. -Perde sınırlaması yoktur yazarın isteğine bağlıdır. gerçi forumda vardı ama…


    sayfa 166
    Tablo karagöz tip\cahil,…..hacivat tip\bilgili ikiside dinamiktir… olumsuz… sosyal ve toplumsal yapımızdan farkları var… birbirleri üzerinde etkileri var karagöz farkında değil,…hacivat farkında evet olabilir…. 5.soru… temel çatışma…cahil okumuş çatışmasıdır,tema…yanlış anlama 6.soru… sade dil ve halk söylemleri vardır… 7.soru… ifadelerde yanlış anlaşılma var…metnin temasıda yanlış anlaşılmadır… 8.soru.. doğaçlama ve karşılıklı konuşmalardan meydana gelmiştir…bu nedenle yazarı yoktur…geleneksel türk tiyatroları anonimdir…sözlü edebiyat ürünleridir… 9.soru… bellli sözlerle başlar,gölge oyunudur…halk söylemleri vardır…yanlış anlaşılmayla birlikte izleyenleri güldürme amaçlıdır…
    SAYFA 170

    ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME: 1-Y, D 2-trajedi 3-B 4-A
    SAYFA 171

    5- cahil ve okumuş insan arasındaki çatışma anlatılıyor.

    SAYFA 172

    3.ÜNİTE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME: 1-Y, D 2-D, D 3- ? 1.boşluk: geleneksel 2.boşluk:modern 4-masal 5-ilahi 6-D 7-A 8-C 9-B
    SAYFA 173
    10-D 11-BULMACANIN CEVAPLARI 1-tiyatro 2-ileti 3-sahne 4-zaman 5-çatışma 6-anlatıcı 7-mekan 8-kurgu 9-karakter 10-tip 11-olay 12-bakışaçısı
    sayfa 176

    1-D,Y 2 -D 3-E 4- Sosyal 5-konu, dil ve anlatım özellikleri, yazar…
    sayfa 181

    1)bilgi vermek tanıtmak 2)ıtrı hakkında bilgi sahibi olmak isteyen herkesi 3)olur çünkü hayatı kişiliğine etki eder 4)verilen bilgi eksik olur.metin içinde belirli bir anlam vardır. 5)4birim 6)bilgi vermek tanıtmak yaşantısı,kişiliği şahsiyeti buyrun arkdaşlar hepsi doğru
    sayfa 181 ve 182

    1,bilgi vermek tanıtmak 2:ıtrı hakkında bilgi sahibi olmak isteyen herkesi 3lur çünkü haytı kişiliğinede etki eder 4:verilen bilgi eksik olur.metin içinde belirli bir anlam vardır 5:4 birim 6:Bilgi vermek tanıtmak yaşantısı,kişiliği,şahsiyeti ÖLÇME DEĞERLENDİRME 1:tanıtmak 2:b 3:b ve e 4:d 5:bilgi vermek tanıtmak
    sayfa 184

    1.soru:sanat ve sanatçının hür olması 2.soru:soyut bir kavram ifade etmektedir anadüşünce:sanat ve sanatçıya baskıların olduğu 3.soru: – 4.soru:gelir.yazarın duygu ve düşünceleri farklılık gösterir. anlama yorumlama
    sayfa 185

    1.soru: amacı olduğu için bir yazıyla aktarma gereği duyar Ölçme Değerlendirme: 1.soru : D,D 2.soru : boşluk : yunus emrenin türk dilini en güzel şekilde kullanması 3.soru: D 4.soru:Metnin okuyucuya aktarmak istediğii ileti düşünce bildiri
    sayfa 188
    1:bir kavramı açıklamak 2:soyut olduğu için anlaşılması çok zor edebiyatla ilgilenenlere daha çok hitap ediyor. 3:Olabilir.farklı anlşatım biçimleri oluşabilir 4: – 5:cvapları kitabın arkasındaki sözlük kısmında var bi gezi yok.gezi:gezilen yerlerin anlatılması 6:felsefi metin 7:günlük gözlemlere yer verilmiş Anlama ve Yorumlama 1:kişiden kişiy egöre değişir 4:anlatım türü ve konusunu belirler ölçme değerlendirme: 1: Y 2 : D 2: C 3: Deneme 4: Türü mektuptur.benzetmeler vardır
    sayfa 189

    Ölçme ve Değerlendirme: 1-İkiside doğru 2-C
    sayfa 190

    3.soru: söyleyişi(sohbet) 4-anlaşılır bir biçimde yazılmıştır.günümüz Türkçesiyle
    sayfa 192

    ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME: 1.Y,D 2.A 3.E 4.bilgi verir, farklı açıdan bakmamızı sağlar,okuyucuyu düşündürür…
    sayfa 195

    ÖLÇME DEĞERLENDİRME: 1: D Y 2: zaman mekan 3:mektup 202. sayfanın hazırlık soruları; 1)yaşadığımız ilin tarihi özellikleri,nüfusu,coğrafi özelliklerini konu alan bir metin yazarak bu özelliklere dikkat ederiz 2)bu soruda bir yazarın veya santçının özelliklerin istiyor ben Ahmet Hamdi Tanpınar'ı örnek verdim ve ve bir metin yazarken dikkat edeceğimiz özellikler yaşadığı zaman,edebiyata katkıları,çevresi zihniyeti,öğrenim hayatı dikkate alınır.

    0 yorum:

    Yorum Gönder

     
    Copyright (c) 2010 aygunhoca
    Sponsored by : Fastoyun