8.Sınıf Türkçe Kitabı Pasifik Yayınları Tüm Etkinlikler
Posted on 11 Aralık 2011 Pazar by çalışma kitabı cevapları in
Etiketler:
8. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları
8.Sınıf Türkçe Kitabı Pasifik Yayınları Tüm Etkinlikler
Yetim kalan ağaçlar konusu
1.Etkinlik
1)velhasılı 4.cümleye
2)nesil 2.cümleye
3)bilhasssa 1.cümleye
4)usul 3.cümleye
Benim sadık yarim kara topraktır şifre
2.Etkinlik
Yazılar doğrudur.
Cümleler,
Öksüz kalan bir çocuğu bu kadar dışlamayın.
Yetimin hakkını kim verecek ?
3.Etkinlik
Yaşadığımız zamanda en kuytu köşedeki güzellikleri hiç görmemişiz.
Yardımcı fikirler
Her zaman doğalyaşam mutluluk kaynağıdır.
Yaşamın değerini bilemeyenler o hazineyi aslında suya atarlar.
Ağaçları sadece süs olarak görmek ona hakaret etmektir.
Her zaman yediğimiz meyvenin bitkinin sırrını sadece ağaç olarak nitelendirmek her zaman doğru olmayabilir. turkeyarena.net
Metnin konusu: Yazarın bahsettiği kişi büyük bir zenginliğin içindedir ama onun bu zenginliğini kimse görmemektedir.
4.Etkinlik
n ö ö n n ö n
5.Etkinlik
Yazarın bahsettiği kişi her gün ağaçlarını budar onlara bir insan gibi bakarmış. Oysa ki yakınlarını meyve zamanı gelince toplamak için çağırdığında kimse gelmezmiş.O kişi de kendi tek başına meyveleri toplarmış.Bu nedenle emeğinin karşılığını almadığını düşünüyormuş.
Sayfa 19
6.Etkinlik
Dediklerimi çizgiyle belirtin.
bir çok
hiçkimse
birarada
herbiri
kitap evi
ilk bahar
bir çoğu
hiç bir
yanlız
kibrit
çifçi
yardımetmek
seve bilmek
kayıp olmak
şemşiye
birgün
öğünç
herşey
degişmek
herhangibir
hergün
birşey
7.Etkinlik
madığını
ünce
mak
duğu
yerek
e e
a a
yan
ince
II.
Bugün rahatsızlandığı için sinemaya gidemedik.
O sabah gördüğüm çiçek en güzel çiçekti.
Kımıldamayınca o da ısara etmedi.
İyileşen kuş yükseklerde uçuyor.
Bu gece televizyonda gösterilecek filmi ben daha önce gördüm.
8.Etkinlik
Öğretmen öğrencilerine düzenli çalışmalarının gerektiğini söyledi.
Arkadaşıma yaz tatilinde ne yapacağımı bilmediğimi söyledim.
Öğrenciler bu güzelkitapların kimin olduğunu sordular.
Bir atasözümüz güneşin balçıkla sıvanmadığını söyler.
9.Etkinlik
S Z V R M K yuvarlak içine alın ve söz vermek deyimi oluşacak.
Değişmek ve kaybolmak
1.
mahalli
alim
deha
beşeri
vazife
şuur
hususi
filozof
2.
Bizim evde mahalli seçimlere benzer bir seçim uygulanır.
Onun arkadaşı o üniversitenin alimiymiş.
Bana büyük bir deha olduğunu söyledi.
Coğrafyanın bir terimi de beşeri faktörlerdir.
Vazifesini bana vermek istediğini söyledi.
Şuuru kapalı olduğu için hayla yoğun bakımdaydı.
Hususi bir otomobil almak istiyor. Ne yazık ki filozof olamadı.
2.Etkinlik
Galileo fizik
Pasteur tıp
Harezmi matematik
Euclide geometri
İbni sina astronomi tip
Descartes felsefe
Spinoza felsefe
Koch biyoloji
3.Matem çanı burada ölümünsimgesi olarak belirlenmiş ve kendine hayran olmanın bir ölüm gibi ağır bir sonuçla sonuçlanacağını söylemiş. Yani yaptıkları eserler ileride herekse örnek olabileceğini söylemiş.
4.Etkinlik
1.Yaşamının sonu kadar kendine ağır bir hitapta bulunmaktır.
2.Okula gelemediğinden bana kitabı vermedi. Bize gelmediğinden ders çalışamadık. Sinemaya gittiğimizden dolayı annem bana harçlık vermedi.
5.Etkinlik
d d y y y d
Makale yazmak için daima bir yazıya uygun yazı yazmamız gerekir.
6.Etkinlik
Bence uyuyor çünkü burada yapılan eserlerin ileride göz önündebulunmayacağını söylüyor. turkeyarena.net
2.Uyumludur çünkü değişmek ve kaybolmak yine dediğim gibi ileride anımsanmayacağını söylüyor.
3.Kaybolan yaşam
Onların da eserleri var
Filozof yaşamlar
7.Etkinlik
2.x 3.x 5.x 6.x 7.x
Her hangi bir bilim adamını araştırın.
Kendinizle ilgili bilgi verin
10.Etkinlik
pencere-de pencere-miz pencere-y-miş
gülme-yi gülme-miz gülmesi-y-miş
ev-den ev-in ev-miş
gezme-yi gezme-miz gez-se
gülüş-te gülüş-leri gülüş-tün
kalem-i kalem-leri kalem-se
bakış-tan bakış-ımız bakış-tır
masa-ya masa-ları masa-y-sa
11.Etkinlik
fiil
isim
sıfat fiil
isim fiil
isim
fiil
fiil
isim
isim
Seyfi Baba
1.Etkinlik
esef ettim 1.ye
zira 1.ye
kasvet 2.ye
namerde 2.ye
lastik 1.ye
yakamoz 2.ye
çarpı konulacak
II.
Ona bakan çocuğa hasretle bakıyordu.
Bizim evin bu odasıda yarı kadim için ayrılmıştı.
Şayak elbiselerini eskiciye verdi
Milletin ortasında maskara oldu.
Annesi ona büyüdüğünü söyleyerek ,'senin elin artık ekmek tutar' dedi.
Bana yaptığı tavırlar canıma tak etti.
Kebenin yanına oturur önümde biraz çekirdek alırdım.
Sabahın köründe kalkarsa böyle uyku taharrisi yaparsın.
Ebedi olarak bize gelmeyeceğini bildirdi.
Tavırlarından hamiyet seziyorum
Bu kutu mühürlü olduğu için açılamaz.
Abayı giyer ve ateşin yanında otururdu.
2.Etkinlik
Mısralardan oluşmuştur.
Ses de de
Fenerim yüzerim
Serim-düğüm-çözüm bölümleri vardır
Fabl
3.Etkinlik
Seyfi baba'nınhasta olmasıdır. Bu hastalığı duyunca hemen yanına giden Osman'ın hikâyesidir.
Ana fikri
Hastalık ve fakirlik utanılacak bir şey değildir .
Yardımcı fikirler
Yardımseverlik
Dostluk
Dayanışma
Hastalıktan korunma
4.Etkinlik
Olay Seyfi baba’nın fakirlik yüzünden para kazanmaya çalışması ve hasta olmasıdır Yer Seyfi babanın evidir
Seyfi baba
Komşu kadın
Mehmet ağa
Osman
5.Etkinlik
Hangi cümlede kurum,kuruluş................. ......(5.cümle)
Bu sene Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneğine üye olduk.
Hangi cümlede kitap,dergi................... .......(4.cümle)
Hafta sonu Posta gazetesi okurum.
Hangi cümlede belirli bir tarih bildiren.............(1.cümle)
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Atatürk'ün armağınıdır.
Hangi cümlede dini bayram........................ ..(6.cümle)
Bu sene Kurban Bayramı 9 gün tatil olacakmış.
Hangi cümlede özel isimlerden.................... ...(3.cümle)
Onun Antep fıstığına da doyum olmaz.
Hangi cümlede tarih,olay.................... .........(2.cümle)
Bu önemli olay sonrasında Yakın Çağa geçmiş bulunduk.
6.Etkinlik
-ınca zaman
-ince zaman
-er
-mez zaman
-ip durum
-tiğimde zaman
-madan durum
-ken zaman
-dikçe durum
-ince zaman
7.Etkinlik
Hatırında kalan günlerin geçmiş güzelliği kalmış.
Kalkan kişi erkenden yol alır.
Hikayeleri senin yazman bence çok güzel.
Dün pazarda tanıdık yüzleri gördüm.
Sabaha karşı açmış çiçekler.
Yaptığınız gözlük görünmezleri gösteriyordu.
Çuvala eskiyen eşyalarımızı doldurduk.
Tema sonu değerlendirme
1. Tabloda vurgulanan şey insanın isterse o kalbi içerden açabileceği yani isterse cevap verebileceği bir yapısının olmasıdır.Bu manayı anlamayan sanat eleştirmeni Hant'a bu soruyu sorarak kapı kolunun neyin simgelediğini anlamıştır.
2.Tabloda bir filozof var ve vurduğu kapı insan kalbini simgeliyor. Kapının kolu çizilmemiştir çünkü insan isterse o kapıyı içerden kendisi açar.
3.Filozofun vurduğu kapı ile anlatılmıştır. Herhangi bir konuşma bölümünde
5.c
6.d
7.-esi -ir -mez -mayı -mak
8.a.durum b.neden durum zaman
9.
a)onun babası özne postacıymış yüklem
b)ahmet usta özne söyledi yüklem
c)onlar gizli özne baktılar yüklem
ç)kitapları özne bağlamış yüklem
10.a)özlem b)korku c)öfke ç)acıma
11.a)Ahmet'in b)1299'da c)9.30'da
YÜRÜYELİM ARKADAŞLAR
1.Etkinlik
1)Ruh haleti; Duyuş ya da düşünüş....
2)Minnetle yad etmek: Yapılan iyiliği hatırlayarak anmak.
3)Sulh: Barış.
4)Antant: Antlaşma.
5)Mülhem Olmak: Esinlenmek.
6)muvaffak Olmak: Başarmak.
7)İhtisas: Akademi üyesi.
8)ihya etmek: çok iyi duruma,mutluluğa...
2.Etkinlik
Dağ başını duman almış marşı tüm gençlerin dilinde olmuş olup Atatürk için büyük bir önemi vardır dahası Atatürk bu marşın hatıralarını festivalde anlattı.
3.Etkinlik
1)halkçılık
2)milliyetçilik
3)milliyetçilik
4)laiklik
5)inkılapçı
6)milliyetçi
7)halkçı
Sayfa44
4.Etkinlik
Atatürk'ü- Savaşı'ndan- İzmit'e -Nutuk'u -Atatürk'ü -1938'de -09.05'te- Tdk'yi -1932'de -Salih(Bozok)'e -Amasya'ya -Salih
II)1,3,7
2,8
----
4,8,10
1,6,7
3,4,8,9
5
----
Sayfa 45
5.Etkinlik
I)koşar adım
gelen adam
geçmiş günler
yakacak odun
gidilmez yer
---------------
açık olma
dikkat çekme
yardım etme
geriye dönüş
hamur yoğurmak
-------------
girer girmez oturdu
bakıp gitti
görünce anladım
oturarak yedi
gelirken gördüm
turkeyarena.net
II.
fiilimsiler(altını çizin)
düşünerek
öğrenmeye
verdiğim
öğrenirken
duyacağınız
söyleyiş
öğrenebileceği
anlamaya
başladığında
işleyişine
isim fiiler
söyleyiş
anlmaya
işleyişine
--------
sıfat fiiler
verdiğim
duyacağınız
öğrenebileceği
bittiğini
--------
zarf fiiller
düşünerek
öğrenerek
başladığında
Sayfa 46
6.Etkinlik
I.
1.D
2.Y
3.D
4.Y
5.Y
6.D
7.D
8.D
9.D
10.D
II.
7-6-1-10 sırasıyla yazalım
Dil Devrimi
Sayfa 47
1.Etkinlik
1.metindir.Çünkü diğer metin Atatürk'ün zamanındaki eski bir türkçe ile yazılmıştır.Aşağısındaki metin ise günümüz türkçesiyle yazılmıştır.Bu yüzden anlaşılırdır.
Sayfa 48
Zümre:Belli bir kesim insan,grup.
Lisan: Dil.
Arı:Temiz,katışıksız,saf.
Tavır almak: Durum ya da davranış belirlemek.
Boyundurluk:Zulüm ve baskı altında tutmak.
Cemiyet: Dernek,topluluk,toplum.
Kurultay:Temel işleri konuşmak için bir kurumun belli sürelerle ya da gerektikçe yaptığı genel toplantı.
Sayfa 49
3.Etkinlik
Ülkesini yüksek istiklalini korumasını bilen türk milleti dilinide yabancı dillerin boyunduruğundann kurtarmalıdır.
4.Etkinlik
6,4,5,1,2,3
Sayfa 50
5.Etkinlik
İş Güvenliği Eğitimi İle İlgili Tutanak Örneği
TUTANAK
_____________________________ İşyerinde ______________işinde çalışan _____________________'a yaptığı işlerde özellikle maruz kalabileceği tehlikeler, yangın halinde alınması gerekli tedbirler, atık ve saçıntıların etkisiz hale getirilmesi, akaryakıtın doldurulması-boşaltılması-taşınması-satılması hususlarında alıştırma ve tecrübe suretiyle yeterli bilgiler verilmiştir.
Yukarıda adı geçen işçi bu hususlarda yeterli bilgilere sahip olduğu tespit edildikten sonra işe başlatılmıştır.
Tarih
İşveren
İşçi
Bu tutanak işçi dosyasında saklanacaktır.
Sayfa 51
6.Etkinlik
dondurmayı
sarma
kına
uçurtma
kavurma
çiçek
korumalar
II.
1.
Her yaz dondurma yeriz.
Sarma saracağıma hazır alırım daha iyi.
Bu günlerde çok uçurtma gördüm.
Kavurma sade ekmekle gitmez.
Çiçeklerini odasına saklamış.
Bana bir de koruma yollamış.
Sayfa 52
7.Etkinlik
zincirleme isim tamlaması
belirtili isim tamlaması
sıfat tamlaması
II.
anlaşılmaz sözler
işleyen demir
açılacak sınava
görülesi yerler
yaşadığı olaylar
III.
zaman
durum
neden
neden
Atatürk ilkeleri
1.Etkinlik
emel.........Gerçekleştirilmes i zamana bağlı istek
teknik...... Bir sanat, bir bilim, bir meslek dalında kullanılan yöntemlerin hepsi
peçe.......Kadınların sokakta yüzlerine örttükleri ince siyah örtü, nikap
ilke.........Temel düşünce, temel inanç, umde, unsur, prensip:
füze.......Bir yanıcı ve bir yakıcı maddenin sürekli olarak yanmasından doğan itiş gücü ile hareket eden düzenek.
2.Etkinlik
II.
1.Asya ve Avrupa kıtalarını birbirine bağlayan Türkiye,ege denizi ,akdeniz ve karadeniz ile çevrelenmektedir
2.eşi bulunmaz bir iç deniz,bir limandır
3.Asya ve Avrupa kıtları
4.karadenize kıyısı olan ülkeler örenğin Rusya eşyalarını farklı ülkelere duyurmak isterse bu boğazlardan geçmesi tek yoldur
5.ortadaoğu ve kafkaslar
6.ortadoğu kafkasya ve avrupa
7.evet güçlüdür.örenğin karadeniz ekonomik iş birliği türkiye bu örgüt içinde öenmli bir ülkededir
8.35 milyon civarı.genç nüfus aynı zamanda genç beyindir yani ilerleme ve yenilenme kaynağıdır
3.Etkinlik
ile
ile
ve
ve
4.Etkinlik
BU SAVAŞI KAZANACAĞIZ
Kafkas cephesinde askerler yavaş yavaş yorulup kimi de bu yorgunluktan ölüyordu askerler komutanlarına dönüp:
-peki ya biz şimdi çoğu askerimiz olmadan ne yapabiliriz?en iyisi savaşmak.haydi arkadaşlar biz kazanacağız
komutan Mustafa kemal:
-ben size savaşmayı deği ölmeyi emrediyorum.ya istiklal ya ölüm!
bunun üzerine askerler savaşa daha da koyuldular ki 5 dakika sonra öleceğini bile bile...turkeyarena.net
vatan uğruna canlarını veren askerlere...mehmetçiklere....r uhları şad olsun...
5.Etkinlik
anlattı
uyuyordunuz
çalışıyorum
gideceğiz
devirdi
çürümüş
gelseydin
II.
uyuyordunuz................... ...o
çalışıyordum.................. .....ben
gideceğiz..................... .....biz
devirdi....................... ......rüzgar
çürümüş....................... .....sebzeler
gelseydin..................... .....sen
6.etkinlik
fiiller....................... ........isimler
gitti......................... .......soğuktu
benzemiş...................... ...dosttular
gösterir...................... .......bekçiymiş
durakladı..................... .....insanlarız
.............................. ........kırmızıymış
SEVGİLİ ÖĞRETMENİM
1.Etkinlik
1.mektubu yazan öğrencisi ahmettir mektubu öğretmenine yazmıştır
2.türkiye cumhuriyetidir bu kitap onun en büyük eseridir
3.egemenliği türk gençliğine teslim etmiştir
4.inkilaplarıyla
5.medeni kanun.soyadı kanunu,latin alfabesinin kabulü tevhidi tetrisat kanunu
6.tevhid-i tetrisat kanunu ile
7.laikliği ile ilgilidir
8.kıyafet değişikliği medeni kanunu
9.cumali ordugahı tabiye tavikar ve seyahati zabıt ve kumanda ile hasbiha bölüğün muharebe talibi
10.nutuk
11.15-20 ekim 1927 6 gün 36 saatte okunmuştur
12.evet geçmiş ianlatır ama geleceğe ayna tutar
13.nutukta yer alıyor
2.Etkinlik
bu işin geri dönüşü olmadığını yola baş koyarken söyledim
yaptığı ödevi sunumuyla taçlandırdı
tevhid-i tetrisat kanunu medreselerin kapatılmasında önmeli bir başlangıçtı
biz eskiden medreselerde okunan eğitimle ilgili bilgi alırdık
3.Etkinlik
türk istiklalini türk cumhuriyetini ilelebet muhafaza ve müdafaa etmektir.bir gün istiklal ve cumhuriyetini müdafaa mecburiyetine düşersen içinde bulunacağın vaziyetin imkan ve şeraitini düşünmeyeceksin.ey türk istikbalinin evladı.işte bu ahval ve şeraitin içinde dahi,vazifen;türk istiklal ve cumhuriyetini kurtarmaktır muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur
4.Etkinlik
türk'üz biz!
türk milleti karakterlidir
türk milleti çalışkandır
türk milleti zekidir
çünkü türk'üz biz!
-----
türk milleti birlik ve beraberlikle
güçlükleri yenmiştir
çünkü türk milleti yürümekte olduğu yolda
uygarlaşmış ve gelişmişdir
5.Etkinlik
ben şimdi bu ödevimin yapamadığım kısmını anlatmak istemiyorum
ben ödevimi bilmiyorum. turkeyarena.net
gökyüzünün başka rengi de yokmuş
bu günlerde böyle hikayeler anlatmıyordu
okulun basketbol takımında değildi
maçta heyecan yok
insanlar duyduklsarına inanmazlar
sevgileri yarınlara bıraktırmayınız
6.Etkinlik
olumlu-fiil
olumsuz-fiil
olumlu-isim
olumsuz-isim
olumsuz-soru-isim
olumlu-fiil
olumlu-isim-soru
olumlu-soru-fiil
olumsuz-fiil
Sevgili öğrencim ahmet
1.Etkinlik
Gururlu
Bolluk
Kıskançlık
Pozitif bilim
Bilgi
2.Etkinlik
Akılcılık
Bende ilerideki nesillerin aklı ve mantığı kullanarak yeni bir bilim üzerinde çalışacaklarını getiriyor bu bilimin adı akılcılık olacak
Evrensel
Bende her şeyin geniş bir alanda olduğunu ve sadece dünyayı değil bütün oluşmuş her şeyi gösterdiği bir kelime olduğu uyandırıyor
Mürşit
Bana doğru yolu gösteren biri olduğu bilincini uyandırıyor
3.Etkinlik
Buradaki yazıların nasıl tamamlanacağını anlayamadım galiba biz tamamlayacağız ben size yardım amaçlı birkaç satır yazayım
1.cümle
Her olayın,olgunun,düşüncenin sende çok uzak olduğunu düşünme.bir gün o olgular sana da ulaşabilir yapmadığın bir şey olarak düşündüğün olgular seni bulabilir onun için yaptığın her işten ve oluştan yara almadan çıkmasını bil en uzakta olan bir olay bile bazen seni bulabileceğini unutma işte bu yüzden insanlığı bir vücut milleti de bir organ gibi saymak gerekir.
2.cümle
Sana dokunmayacağını bilsen bile yardımını her zaman esirgeme her zaman yaşanan olaylarla ilgilenemezlik yapma.yaşanan olay bir çığ gibi büyür ve seni de bulur onun için yaşanan her olay arkasından bir hazır ol içinde durmanı isterim.
4.Etkinlik
Neden –sonuç cümleleri
2.3.4.6.9.
Amaç- sonuç cümleleri
1.7.11.
Olasılık anlamı
5.8.10.
5.Etkinlik
1.cümle ……………..öneri
2.cümle………………varsayım
3.cümle……………..tanımlama
4.cümle………………karşılaştırma
5.cümle………………ihtimal
6.cümle………………onaylama
7.cümle………………karşılaştırma
8.cümle………………değerlendirme
9.cümle………………ihtimal
10.cümle………………öneri
11.cümle………………değerlendirme
6.Etkinlik
D,Y,D,D,Y,D,D,D,D
Tema sonu değerlendirme
1.milletini sever duygusu olduğu
2.yani bir hal içindeydik anlamı var burada sen geldin bize yardım ettin diyor
3.inançlı, yardımsever, milletine düşkün
4.sana çok borçluyuz çünkü sen kurtardın yurdumuzu. hastaydık,yorgun düşmüştük sen yaralarımızı sardın. yiğittin,inanç doluydun. yapıcıydın,sanatkardın. denizler kadar engindin. gözlerin kimsenin görmediğini görürdü.
5.
Mutlu
Başarmak
Geçmiş
Bağımsızlık
6.c
7.
Ankara-İstanbul
-gerçi onun işi belli olmaz-
Baş-lan-gıç
8.d
9.b
10.c
11.
1.görünen-sıfta fiil
2.çalmadık-sıfat fiil
3.gülmek-isim fiil
4.görmemek-anlamamak-isim fiil
5.alan-sıfat fiil
6.severek-arf ffil
7.düşünmeden-zarf fiil
8.bunaldıkça-zarf fiil
9.oturupda-zarf fiil
12.
Gelince
Uyumak
Öğretmenin
13.a
14.
1.o
2.okumak
3.güzin
b.1.ve 2.
Miras keçe
1.Etkinlik
Veçhile bu yönden böylece
Mecmua dergi
İskemle sandalye
Hicaz bir makam türü
2.Etkinlik
Bu veçhileyle senin kim olduğunu öğrendim
Bu aylık mecmua çıkaramayacağız
Hafiften yayıldı ve iskemleye oturdu
Ben de hicaz makamında bir türkü okumak isterdim
3.Etkinlik
Arkadaşı ile şirketin hisselerini paylaştı
Her zaman mecmuaya ilgi göstermem
Sizde sorduğum soruya bir örnek verin
Bilgisayarı açmadan önce malumatlarını okuyun
Bu ayın Hacivat karagöz muhaveresini izleyemedim
Hisse=pay
Mecmua=dergi
Örnek=söz gelimi
Malumat=yapılacaklar
Muhavere=Hacivat karagöz oyunundaki bir bölüm
4.Etkinlik
Sende bir sandalye çek ve otur
Bu tabureler pek sağlam değil
Çaycı oturağını fırlatmıştı.
5.Etkinlik
-baba ocağına-
-yaşanan hayatın hikâyesini-
-üç defne ağacı, beş meşe ağacı, birkaç kavak ağacı-
6.Etkinlik
Ahmet’le –yıllardır görmediği arkadaşıyla-dün karşılaştı.
Bana –en iyi arkadaşına-bu şehirden ayrılacağını söylememişti
Ey yaz-güzel duyguların coştuğu yaz-sakın erken gitme.
Yarın –akşama doğru-aynı otobüsle gelecek
Denizlerden-en büyük tutkum denizlerden-ayrılıyorum
Ayşegül’ü –o çok sevdiğim arkadaşımı-gurbete gönderdim
7.Etkinlik
D,D,D,D,Y,D,D,D,Y
8.Etkinlik
(4)yıkar (6)gelmedi (3)var(5)sonra dinleniriz(7)geldiler(2)yağdı( 8)neden böyle yaparlar
II)daha cümlenin bitmediğini ve uzun olduğunu kazandırıyor.
Başlıyooor…Nasrettin hoca festivali başlıyooor…
1.Etkinlik
Nasrettin hoca deyince çoğumuzun gözünde yaşını başını almış bir bilge kişi canlansa da bir zamanlar yaptığı afacanlıklarla hortu köyünü birbirine katan haylaz bir oğlan çocuğuydu o.
Fıkralarında geçen tarihi kişilikler nedeniyle yaşandığı yıllar konusunda ikilemlere düşülse de köyün sevilen ve saygı duyulan imamı Abdullah hoca ile sıdıka hatun’un oğulları Nasrettin 1208 yılında doğar.
Yedi yaşında medreseye giderken hocasının ‘ay mı faydalıdır.güneş mi?’sorusuna ‘güneş zaten gündüz doğar.onun için olsa da bir olmasa da ama ay gece doğar ve etrafı aydınlatır.onun için ay daha faydalıdır.’demişti
‘’niye kızıyorsun baba?işte ‘kör dövüşü’denilen şey budur.’’
Nasrettin kıvrak zekası ve hazır cevaplılığı ile kısa sürede Sivrihisar halkına da kendini tanıtmayı ve sevdirmeyi başarır.
Adalet terazisinin dengesini bozmadan herkesin sorularına öyle kolaylıkla ve akıllıca çözümler getirir ki kadı,boş edemediği her sorunu ona gönderir.
II.
Yaşlı olan yaşı 60’ın üstünde olan
Bir sorunun cevabında iki cevap arasında kalma
Eskiden eğitim görülen yer
Görmeden bilmeden dövüşmek
Her şeye ani cevap veren
Eşit açıdan bakış
2.Etkinlik
Sınavda hep ikilemde kalmıştım
Dönemin en iyi okullarından biri medrese eğitimiymiş
Yargısız infaz yapıp kör dövüşü yaptın
Öğretmenine karşı fazla hazırcevap değil misin?
Soruları cevaplarken hep bir adalet terazisinde tartıyorum
3.Etkinlik
D,D,Y,D,D,D,Y
4.Etkinlik
ipe un sermek
bir adam hoca'nın evine gelir sorar:
-çamaşır ipini alabilir miyim?
-hayır alamazsın.
-niçin
-şu anda, ipin üzerinde un kurutuyorum.
-nasıl olur.
-ödünç vermek istemezsen, bu kadar zor iş değil.
5.Etkinlik
Akşama doğru
turkeyarena.net
Bana büyük emeği geçen insana
Bütün doğa uykusundan uyanırken
O çok sevdiğim kentten
Deniz mavisi gözleri
Benim güzel annem
Çok sevdiğim öğrencilerimi
Bana her türlü bilgiyi sunan bu kaynakları
II.
Virgül;
Yazılan bilginin ayrıntılı bildirmek için
Kısa çizgi;
Vurgu dile getirmek için
6.Etkinlik
Diyelim’ki ankaranın
Nereyi izleyelim? Ankara’nın
Belirtili nesne
Cümlenin ögesidir
III.
Arkadaşına-duymasına rağmen-hediyesini söylemelisin
Televizyonda-çok aramama rağmen-o kanalı bulamadım
Akşam-hazırlık yaptığım için-yemeğe inememiştim
Etiketler:
8. Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Cevapları
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder